2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közlekedési miniszter tiszte, hogy posztjáról döntsön, ám egyelőre a MÁV vezérigazgatója, Heinczinger István nem kíván lemondani.

Nem tudok róla, hogy le akarnék mondani - mondta Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója a ATV Egyenes Beszéd című műsorában pénteken arra a kérdésre, hogy távozik-e a cégtől. Mint mondta, alkalmazását illetően a miniszter az illetékes, ha ő nem elégedett a munkájával, természetesen lemond. Ha a jelenlegi viszonyok úgy alakulnak, és ha a MÁV működése szempontjából az ő szakmai elveivel nem összeegyeztethető lépések történnek, fontolóra veszi a döntést - tette hozzá.

Heinczinger István hangsúlyozta: nem megy csődbe a MÁV, ha az állam még idén megrendeli a szolgáltatást és annak valós értékét kifizeti. A MÁV nem veszteséges, hanem egy szolgáltató cég, ami alulfinanszírozott, ez azt jelenti, hogy a megrendelései után kapja pénzt, de eddig mindig kevesebbet, mint amennyi a szolgáltatás valós értéke - mutatott rá.

A vezérigazgató szerint a csődközeli helyzetről beszámoló sajtóhír forrása az igazgatóság levele a tulajdonosnak, melyben a szolgáltatás megrendelésének elmaradása esetén várható likviditási problémákról számol be.

Véleménye szerint a jövő évi költségvetési juttatás 40 milliárdos csökkentését bevételnöveléssel pótolni lehet. A bliccelők kiszűrésével 9-10, az ingatlanok hasznosításával és fejlesztésével 6, a költségstruktúrában pedig 8 milliárd forintot lehet megspórolni - mondta.

Heinczinger István a napokban nyilvánosságra került végkielégítésekről azt mondta, azokat nem a menedzsment, hanem az igazgatóság által kialakított belső szabályozási rendelet alapján határozzák meg, melyet egy 2003-as kormányrendeletre alapoznak. Minden munkaszerződés törvényes keretek közt jött létre, a benne foglaltak felmondása esetén a MÁV megsértené a Munka Törvénykönyvét a munkavállaló pedig bíróságra mehetne - közölte.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!