3p

A mai napon indul a Magyar Márkaszövetség hetedik reklámkampánya, amely a gyártói márkák megbízhatóságára kívánja felhívni a fogyasztók figyelmét. A közös marketing-akciót elsősorban a hazai vásárlási szokások árközpontúsága indokolja.

A Magyar Márkaszövetség kezdeményezésének fő célja a kezdetektől fogva változatlan: felhívni a fogyasztók figyelmét a megbízható, minőségi FMCG-márkák előnyeire. Ezt sok más érv mellett az egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok, valamint az uniós piacról beáradó olcsó, de rossz minőségű termékekkel kapcsolatos problémák indokolják. Az idei mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert márkát sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben. A reklámok a fogyasztói bizalom és elégedettség fontosságát hangsúlyozzák, amit a gyártói márkák jobb minősége és megbízhatósága garantál. A résztvevő tagvállalatok: Beiersdorf, Bunge, Gyermelyi, Henkel, Masterfoods, Nestlé, P&G, Sara Lee, Stollwerck és Unilever.

A gyártói márkáknak egyszerre kell megküzdeniük az egyre erősebb kereskedelmi láncok sajátmárkáival és az olcsó, "no-name" importtal. A GfK szerint a hazai vásárlók túlnyomó többsége (88 százaléka) tudatosan az akciós, árengedménnyel kapható termékeket részesíti előnyben, vagyis továbbra is az ár az első és legfontosabb vásárlási szempont, csak ezután következik a minőség, a kényelem vagy a választék. Napjainkban a fogyasztók már minden hetedik forintjukat valamilyen kereskedelmi márkára költik a napi-heti bevásárlások során. Az ACNielsen globális kutatása alapján Magyarország még mindig vezető helyen áll a kereskedelmi márkák növekedési arányát illetően, bár a trend némileg lassulni látszik, hiszen a tavalyi felmérés csupán 15 százalékos növekedést mutatott a korábbi 44-el szemben.

A Magyar Márkaszövetség 2000-ben indította első kampányát a márkás termékek népszerűsítésére. Azóta minden évben utólagos piackutatással is vizsgálják a reklámozás hatékonyságát és a fogyasztókra gyakorolt hatását. A 2005. évi akció eredményességét a TGI Magyarország kutatása is igazolta, hiszen a megkérdezettek körében a reklámok hatására 10 százalékkal növekedett a vásárlási szándék, 15-el a márkák fontosságának fogalma, illetve 62 százalékos növekedést mutatott a reklámok felidézési indexe.

Az elmúlt hét év során felhasznált több mint 20 000 óriásplakát, a televíziós reklámok és a sajtóhirdetések médiaköltsége listaáron számolva meghaladta a 2 milliárd forintot. A kezdeményezés időközben más országokban is sikert aratott, a hazai tapasztalatokat felhasználva már a német, lengyel, olasz és norvég piacokon is összefogtak a gyártók márkáik védelmében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!