2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem lesz könnyű napja a WV vezérének, ugyanis ma kell felelnie az igazgatótanács előtt.

Martin Winterkorn, a VW első embere szerdán áll a cég igazgatósága elé, amely meghallgatáson elég sok múlik. A fő téma természetesen az lesz, hogy tudott-e a 11 millió dízel autó környezetvédelmi méréseinek manipulálásáról, vagy sem – írja a Bloomberg meg nem nevezett forrásra hivatkozva.

(Szerk.: kérdés, hogy ez min változtat, ha ugyanis tudott róla, akkor az a baj, ha pedig nem, akkor megkérdőjelezhető a rátermettsége)

A 68 éves vezető „túlélése” alapvetően 3 emberen múlik: Wolfgang Porshéén, aki a legtöbb szavazattal bíró család feje, Bernd Osterloh-én, aki a cég befolyásos szakszervezeti vezetője és Stephan Weil-én, Alső-Szászország miniszternökéén, ugyanis a kormányzatnak speciális vétójoga van a vállalatnál. Ők mind a hárman tagjai annak a tanácsnak, akinek a kezében ott van a döntés joga Winterkorn jövőjét illetően.

A csoport vezetői már kedden válságtanácskozást tartottak, miután a német kormány azonnali lépéseket sürgetett. Az sem kizárt, hogy az ügy a vezért karrierjének végét jelenti. Winterkorn egyébként 2007 óta felelős a cég termékstratégiájáért és nemrég vette át a vezető tisztséget a VW-t korábban évekig irányító Ferdinand Piech-től. Ismeretes, hogy Piech idén áprilisban megpróbálta kiszorítani Winterkorn-t a cégtől, ám végül ő maga bukott bele ebbe a kísérletbe.

Ha viszont Winterkorn megy, akkor nagy az esély arra, hogy Matthias Mueller, a Porsche első embere követi. A igazgatótanácsnak lényegében azt kell mérlegelnie, hogy a botrány „semlegesíti”-e azt a vitathatatlan eredményt, miszerint a VW az első félében a világ legnagyobb autógyárává nőtte ki magát, leelőzve a Toyotát. Viszont nem mehetnek el amellett sem, hogy a VW értéke majdnem 40 százalékot esett a tőzsdén, illetve 6,5 milliárd eurót kellett tartalékolnia a kiadások fedezetéül.

A cég éves jelentése szerint több mint 21 milliárd euró készpénzzel rendelkeznek, vagyis elvileg ki tudják fizetni az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége által kiszabható 18 milliárdos (16,2 milliárd euró) bírságot.

Szerdán a cég papírjai már benéztek a 100 eurós szint alá, de 10:30 magasságában éppen 2 százalékos pluszban voltak az előző napi záráshoz képest.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!