2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A román főváros középtávú fejlesztési tervei között szerepel a városközpontot a két bukaresti nemzetközi repülőtérrel, a Henri Coandával és a Baneasával összekötő metróvonal megépítése. A Tokióban hivatalos látogatáson részt vevő román miniszterelnök meglepő ajánlatot kapott a földalatti vasútra.

Az évi húszmilliárd dollár (négyezer-milliárd forint) körüli bevétellel rendelkező Itochu konszern vezetői azt javasolták Calin Popescu Tariceanunak, valamint a román szállításügyi miniszternek és a pénzügyi tárca vezetőjének, hogy fontolják meg az általuk gyártott, mágneses felfüggesztésű vonatszerelvények vásárlását az új bukaresti metróvonalhoz.

Európában ez a megoldás példa és előzmény nélküli; csupán egyetlen kísérleti jellegű szakaszon (Németországban) tesztelik az ugyancsak japán gyártmányú, mágneses felfüggesztésű szerelvényeket, számol be a Cotodianul című lap.

"Technológiailag minden bizonnyal ez a legkorszerűbb konstrukció, de a döntést kizárólag versenytárgyaláson, az ajánlatok részletes tanulmányozását követően tudjuk meghozni" - nyilatkozta diplomatikusan a román kormányfő.

A bukaresti metróvállalat, a Metrorex vezérigazgatója, Liviu Soava naponta százezer utasra számít az új, még csak a tervezőasztalokon létező, 21 állomásból álló metrószakaszon. Ezt teljes hosszában 2014-ben fogják átadni, s összköltségeit körülbelül egymilliárd euróra (250 milliárd forintra) becsülik. Ennek egy részét a Japán Nemzetközi Együttműködési Bank által nyújtott hitelből fedezik.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Tarolt Párizsban a Combino reklámja
270 millió euróért kapott megrendeléseket az Alstom
Jelzőrendszert épít és metrókocsikat modernizál az Alstom
Kiválasztották a 4-es metró állomásainak építőit

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!