A Budapest Winter Invasion (BWI) elnevezésű kampány 2006. december 1-től 2007. március 31-ig tartott, a budapesti ötcsillagos szállodák kezdeményezésére jött létre, és ahhoz - a Magyar Szállodaszövetség közreműködésével - több mint 50 szálloda csatlakozott.
A kampány célja Budapest, a budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság, illetve a Ferihegyi Repülőtér utószezoni forgalmának növelése volt. Az idén első alkalommal megszervezett akcióban három éjszaka áráért négyet tölthettek a vendégek a résztvevő budapesti szállodákban.
A Magyar Turizmus Zrt. - résztvevő szállodák körében végzett - felmérése szerint a kampány sikeres volt: a válaszadó szállodák túlnyomó többsége, 95 százaléka jó ötletnek tartja az akciót, és megfelelőnek az időzítést.
A budapesti vendégéjszakák számának növeléséhez éppen az elő- és utószezonban, vagyis a vendégforgalom szempontjából kevésbé meghatározó időszakban járult hozzá az akció - hangúlyozza az MT Zrt. közleménye.
Az akcióban részt vevő vendégek zöme a hazájában értesült a lehetőségről. A leghatékonyabb kommunikációs eszköznek az interneten és az utazási irodákban való megjelenések bizonyultak. Az akcióra - a szállodák szerint - legtöbben Nagy-Britanniából, Németországból és Franciaországból érkeztek, de sok olasz turista is kihasználta a lehetőséget.
A kampány sikerén felbuzdulva, a részt vevő szervezetek és szolgáltatók májusban egyeztetnek az akció újbóli megszervezéséről.