3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

250- 260 millió forint szállítói, s ugyanakkora összegű APEH-tartozása miatt kritikus helyzetbe került az Alfa Busz, amely március első felében csődvédelmet kért.

A székesfehérvári Alfa Busz Kft. 96 dolgozója kaphatja meg rövidesen a felmondását, miután a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDP) elutasította a cégnek a Volánbusz Zrt. busz közbeszerzési tendere ellen benyújtott immár harmadik jogorvoslati kérelmét.

Mogyoróssy Tibor, a cég tulajdonosa, ügyvezetője csütörtökön a határozat nyilvánosságra kerülését követően az MTI-nek elmondta, a kft. 110 dolgozójának csoportos leépítésével kapcsolatos szándékát már korábban jelezte a munkaügyi központnak. A székesfehérvári Ikarus gyártól bérelt üzemcsarnokban 2002 óta dolgozó, korábban évi mintegy 130-150 autóbuszt gyártó vállalkozás kritikus helyzetben van. Március 9-én csődvédelmet kért.

Az értékesítő, gyártó és vevőszolgálati kft.-ből álló Alfa Busznak mintegy 250- 260 millió forint szállítói, s ugyanakkora összegű APEH-tartozása van. Raktárkészletben mintegy 150 millió forint, gépekben, berendezésekben pedig 50 millió forint értékű vagyonnal rendelkezik. A következő időszakban a cég vezetése megpróbálja kidolgozni és meghozni a szükséges rekonstrukciós intézkedéseket, s tárgyalásokat folytat a hitelezőkkel.

A cég dolgozói közül már csak egy műszakban, mintegy 10-15-en dolgoznak a gyárban, s végzik a már korábban megrendelt néhány busz befejező munkáit. A cég többi szakembere úgynevezett munkaidő kiegyenlítéses rendszerben, fizetett szabadságon van.

A Volánbusz Zrt. tavaly márciusban írt ki 75 autóbusz beszerzésére pályázatot, majd azt pénzhiányra hivatkozva, 60-ra, valamint további opciós vételi lehetőségre szűkítette. A tender háromszor került a KDB elé. Először még tavaly, a kétfordulós tender első szakaszának végén fordult a bizottsághoz az Alfa Busz, mivel az ajánlatkérő érvénytelennek minősítette a jelentkezését.

A fellebbezés után a Volánbusz elfogadta a cég hiánypótlását, de hiába adott be ajánlatot, azt érvénytelenné nyilvánította a Volánbusz, mert nem volt megfelelő a megajánlott busz "fordulóköre".

A tender nyerteseként a kínai XIAMEN King Long United Automotíve Industry Co-t hirdette ki, míg az azt követő legkedvezőbb ajánlattevőnek a cseh VIKO s.r.o-t jelölte meg. Az eredményt az Alfa Busz megtámadta a KDB-nél, ahol Volánbusznak nem sikerült a bizonyítania azt, hogy az Alfa Busz járművének nem megfelelő a fordulóköre. Az ajánlatot újra kellett értékelni, de azt követően is változatlan maradt a végeredmény, a kínai cég nyert, s a cseh ajánlattevő lett a második.

Az Alfa Busz ajánlata ismét érvénytelen lett, két okból. Az egyik szerint nem volt megfelelő a becsatolt egyik műszaki ábra, a másik szerint pedig a busz állófelülete nem felelt meg az azt szabályozó rendeletnek. Az Alfa Busz ismét a KDB-hez fordult, amely a második érvénytelenségi okot jogosnak nevezte és jóváhagyta az ajánlat érvénytelenségét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!