2p

Még nem teljesen megoldott az internetes honlapok látogatottságának hiteles és pontos mérése, ezért a dinamikusan növekvő magyar reklámköltések ellenére a hirdetők jó része ódzkodik az internettől.

A teljes reklámpiacból 1-2 százalékkal részesedő internet várhatóan közel 10 százalékot érhet el
négy-öt éven belül.

Magyarországon még nem érvényesül, és várhatóan néhány évig nem is fog a nyugati országokban
bekövetkezett visszaesés az internetes reklámköltések terén -- mondta Csizmadia Csaba, a Dotkom
nevű internetes cég vezetője. Folyamatosan, szinte exponenciálisan növekednek itthon a
reklámköltések: tavaly az első hat hónapban 110 millió forint értékben hirdettek, 2000 első fél
évében 600 millióért. Sok tartaléka van még a bővülésnek, mert a számítógépek és az internetezés
Magyarországon nem terjedt el annyira, mint Nyugaton, így ahogyan nő az internetezők száma, úgy
bővül az elérhető potenciális fogyasztók tábora is. Az internetes célközönség vonzó a reklámozók
számára: zömmel fiatal, fizetőképes, magas végzettségű felhasználók -- mondja Csizmadia Csaba. A
reklámozókat elriaszthatja, hogy nem teljesen megoldott a honlapok látogatottságának mérése, erre
nincs egységes szabvány. A látogatottsági mutatók nem elég pontosak és a szolgáltatótól sem
teljesen függetlenek. A látogatókat regisztráló logfájlok a weboldalnak otthont adó webszerveren
találhatók, amit a működtető cég kihasználhat, a valóságosnál nagyobb forgalmat mutatva ki. Jövőre
várhatóan kiforr a megfelelő megoldás -- mondta Csizmadia Csaba.

Ez azért is fontos, mert az ügynökségek némiképp bizalmatlanok az eredményekkel. Jelenleg három
cég foglalkozik on-line-mérésekkel: az AGB Hungary, a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség és
a Medián Webaudit. Becslések szerint az idén több mint 1,5 milliárd forintot költenek
on-line-reklámra, ami a teljes mért reklámpiac 1-2 százaléka; jövőre 3-4 milliárdot várnak. A
következő 3-5 évben aztán a növekedés beáll a többi médiaágazat hirdetési trendjébe. Az internet
részesedése a teljes reklámpiacból nem fogja elérni a 10 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!