Bankkártya helyett okostelefon: Már a K&H is kínál mobilfizetést


Novembertől negyedik magyar bankként a K&H is lehetővé teszi a mobilfizetést ügyfelei számára.

A Gránit Bank, az MKB és az OTP után a K&H is elindította a saját mobilfizetési megoldását - számol be a sajtóeseményről a Privátbankár. Telefonnal fizetni egyébként rendkívül kényelmes dolog, hiszen gyakorlatilag mindig a kezünk ügyében tartjuk mobiljainkat, csupán egy NFC kapcsolatra alkalmas SIM-kártya kell a telefonba, és már fizethetünk is. Mostantól pedig a K&H ügyfelei is élvezhetik ezt, november 2-án ugyanis a bank is elindította a saját megoldását, a K&H mobiltárcát.

Martin Jarolim, a bank lakossági üzletágért felelős vezetője elmondta: a pénzintézet 2017-ig összesen 6 milliárd forintot költött digitalizációs fejlesztésekre, ennek eredménye lett a mobiltárca. Erre egyébként, úgy tűnik, igény is van: a mobiltelefonok terjedése teljesen átalakította a bankolási szokásokat, 2012 és 2016 között mintegy 6 százalékkal csökkent a fióklátogatások száma, miközben az e-banki és a mobilbanki bejelentkezések száma 70 százalékkal nőtt négy év alatt.
 
Az érintéses vásárlás ráadásul a leggyorsabban növekvő szegmense az internetes vásárlásnak, a mobilon keresztül teljesített tranzakciók száma másfélszeresére nőtt egyetlen év leforgása alatt, fűzte hozzá Jarolim. A mobiltárca a Mastercard digitalizációs megoldására épül, így egyelőre csak a Maestro és Mastercard kártyákkal működik, a VISA-integráció jövőre várható. 
 
A K&H ügyfelei szeptemberig 45 millió alkalommal összesen 340 milliárd forint értékben vásároltak a bankkártyájukkal – ez éves viszonylatban 30 százalékos növekedést jelentett a banknál. Ezen belül az érintéses vásárlások száma 30,6 milliót tett ki, az összérték pedig 147 milliárd forintra rúgott. 
 
„A most induló okostelefonos megoldás még egyszerűbbé teszi a boltban a fizetést, hiszen elég lesz egy mobiltelefon is a vásárláshoz. Hiszünk benne, hogy a kényelem, amelyet ez a digitális megoldás nyújt, a következő időszakban még tempósabban megemeli majd a kártyás tranzakciók számát és összértékét. A mi célunk pedig nem más, mint hogy mielőbb és minél rugalmasabban alkalmazkodjunk ügyfeleink változó igényeihez.” – tette hozzá Martin Jarolim. 

Bankkártya helyett okostelefon
A gyakorlatban a K&H mobiltárcával történő fizetés úgy működik, hogy első körben digitalizálni kell a bankkártyát, vagyis létre kell hozni a kártyához kapcsolódó csak digitálisan létező bankkártyánkat. Ehhez le kell tölteni a K&H mobilbankot egy NFC-s androidos okostelefonra, majd a mobiltárca funkcióba belépve ki kell választani a digitalizálandó bankkártyát, ezt követően pedig választani kell egy PIN-kódot a mobiltárcánkhoz. 

„A K&H mobiltárca egyik előnye, hogy beépül a mobilbankba, így nem kell külön alkalmazást használniuk az ügyfeleknek. Azt javasoljuk, hogy az NFC funkciót folyamatosan tartsuk bekapcsolva a telefonon, így fizetés előtt csak fel kell ébreszteni a készüléket, amennyiben az alvó üzemmódban van. A legtöbb okostelefonon még a képernyőzárat sem feltétlenül szükséges feloldani. Ha ez megvan, 5000 forint alatti vásárlás esetén csak a terminálhoz érintjük telefonunkat és a tranzakció le is zajlik. 5 ezer forint feletti összeg fizetéséhez az érintést követően saját mobilunkon kell megadnunk a 4-8 jegyű, úgynevezett tárca PIN-kódunkat, visszaérinteni a készüléket a terminálhoz és már jóvá is hagytuk a tranzakciót. Pénztárnál való sorbanálláskor a tárca PIN-kód megadását akár előre is megtehetjük, így fizetéskor már csak érinteni kell a mobilunkat a fizetés befejezéséhez. A fizetés tehát kényelmes, gyors és biztonságos” – emelte ki Martin Jarolim. 
 
Mobilfizetés a gyakorlatban
Mobilfizetés a gyakorlatban 

A K&H mobiltárca a Mastercard digitalizációs megoldását használja. Pataky Piroska, a fizetéstechnológiai vállalat innovációs területért felelős magyarországi marketingvezetője elmondta: „Egy digitális átalakulás részesei vagyunk, amelyben a mobil minden eddiginél nagyobb szerephez jut, egyre gyakrabban láthatjuk a boltokban, hogy a felhasználók fizetnek is vele. Meggyőződésünk, hogy a bolti mobilfizetés széles körben elterjed majd Magyarországon, így volt ez a technológia alapját adó érintőkártyás fizetéssel is, mely rövid idő alatt teljesen általánossá vált Magyarországon, ezáltal az ország világszinten is az egyérintéses fizetés élvonalába került. Nagy öröm számunkra, hogy egy újabb, Mastercard technológián alapuló mobiltárca szolgáltatás jelent meg a magyar piacon, hiszen így még több Mastercard és Maestro kártyabirtokos élhet a mobilfizetés kényelmével.”

Fontos, hogy az okostelefonos fizetéshez nincs szükség internetkapcsolatra, csak az NFC funkciónak kell aktívnak lennie. Minden digitális bankkártyához mobilkészülékenként minimum 10, maximum 15 darab offline fizetési lehetőség tartozik, azaz netes kapcsolat nélkül 10-15 vásárlást lehet intézni, ezt követően azonban szükség lesz az internetre a fizetési lehetőségek újratöltéséhez, de erről az alkalmazás értesítést küld.  A K&H a mobiltárcás - tehát okostelefonos - fizetés népszerűsítése érdekében december végéig a vásárlások összegének 2 százalékát, maximum 5000 forintot visszaad az érintett ügyfeleknek. 

Erőteljes növekedés várható
A piaci előrejelzések is azt mutatják, hogy komoly növekedés várható az okostelefonos megoldások, így például a mobiltárcás fizetés terén. A mobiltárcás megoldásokat megalapozó érintéses fizetéseket nézve a magyar piac tavaly átlépett egy fontos szintet. Az MNB adatai szerint a kártyás vásárlások már több mint fele érintéses fizetés volt, a vásárlások összértékének pedig a 35 százalékát adták. A kártyás piacon belül a legtempósabban a kártyák fizikai jelenléte nélkül történő vásárlások – például az internetes vagy mobil appos vásárlások - forgalma növekedett, 2016-ban az előző évhez képest 50 százalékkal. Új technológiáról van szó, ezért a növekedés mértéke jelentős, de ezeknek a számuk és értékük az összes kártyás vásárláshoz képest még alacsony. A K&H szakértői azonban arra számítanak, hogy rövid idő alatt további látványos növekedésnek leszünk szemtanúi. 
mfor.hu 

Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.