1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai kiskereskedelmi láncok növekedésének hátterében egyre kevésbé az élelmiszer-eladások, mint inkább a nem ehető termékek szélesedő választéka áll, írja egy közelmúltban megjelent tanulmány.

Ez az öt ország felel az európai élelmiszerkereskedelem forgalmának 70 százalékáért, növekedésük azonban a spanyolok kivételével már valószínűleg nem lesz számottevő. A dinamikus piacbővülés inkább az új uniós tagállamok, főként Magyarország, Lengyelország és Csehország piacain várható, melyek 2003 és 2008 között várhatóan 30 százalékos forgalomnövekedést mutathatnak fel.

Mindez persze nem a helyi hálózatok, hanem a Carrefourhoz, Tesco-hoz és Aholdhoz hasonló globális játékosok érdeme lesz majd. A német diszkonthálózatok is szemet vetettek már a kelet-európai piacokra, elég csak a hazánkban is nemrég megjelent Lidl hálózatára gondolni.

Magyarországon, Olaszországban, Lengyelországban és Portugáliában a szupermarket-láncok szegmense még mindig erősen tagolt, ezért nagy lehetőségeket kínál a nemzetközi vállalatok számára a növekedésre, a nem élelmiszer jellegű termékek terén is - áll a tanulmányban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!