3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közlekedési vállalat tájékoztatója szerint az első felújított szerelvények 2017. máriusában állhatnak forgalomba.

Ma délután mutatta be a sajtó képviselőinek a BKV az első hat kocsiból álló felújított metrószerelvényt, amely a fővárosi hármas vonalon fog futni. A korszerűsítésen átesett vonat garantált élettartama 30 év, és a tervek szerint az első szerelvény várhatóan 2017. márciusában állhat forgalomba.
 
A korszerűsítés keretein belül megtörtént a teljes jármű korrózió védelme, újrakábelezése, a részegységeket rezgésgátló, hőszigetelő, hangszigetelő bevonattal látták el. A vontatómotorok cseréje által lényegesen javult a jármű energiafelhasználása, a hajtásrendszer korszerűsítésével az elektronikus visszatáplálás is megvalósul, amely a járművek működését egyrészt energiatakarékosabbá teszi, másrészt a szerelvények üzemeltetésének környezeti terhelése a lehető legminimálisabb lesz, ígéri a BKV.

Az utastér valamennyi ablaka szilánkmentesen törő, biztonsági üvegből készült, a metrókocsikba automatikus tűzjelző és tűzoltó rendszer került beépítésre.

A felújított szerelvények késő tavasszal érkeztek meg Oroszországból

Légkondicionáló a szerelvényben nincs, de a BKV szerint a kiépített ventilátorok és légszállító elemek rendszere szűrt levegőt juttat az utastérbe, illetve folyamatos belső légmozgást biztosít.
 
Az utastéri ajtóműködtető rendszer teljes felújítása és korszerűsítése során a járművet korszerű és alacsony karbantartási igényű elektromos ajtóműködtetésű rendszerrel látták el. A kocsik közötti átjárók zárjai a járművezető által központilag távvezérelhetőek, illetve az utasok által a kocsikban elhelyezett vésznyitó nyomógombokkal is oldhatók. Ez lehetővé teszi a kocsik közötti átjutást és a szerelvények gyors és biztonságos elhagyását vészhelyzeti menekítés esetén.

A vezetőfülke modernizálásával a járművezetők munkakörülményei is jelentősen javulnak, továbbá korszerű kommunikációs rendszer és a jármű környezetének biztonságos megfigyelését szolgáló kamerarendszer beépítése is megtörtént.

A jármű teljesítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kitűzött Hatósági Szemlét, 2016. szeptember 23.-án pedig sikeresen befejeződtek a prototípus szerelvény légrendszer, fékrendszer és fékútmérési típusvizsgálatai.

Ennek eredményeképpen - várhatóan pár napon belül - a szerelvény üzemszüneti időszakban, utasok nélkül, műterheléssel az M3-as vonalon folytatja majd a típusvizsgálatokat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!