3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év elején a távközlési márkák vitték a prímet: a Mediagnózis jelentése szerint az első harminc, legnagyobb értékben reklámozott márka közül kilenc tartozik ebbe a szektorba.

A hirdetési piacon hagyományosan holt szezonnak számító évkezdet hirdetési bevételeihez a népszámlálás népszerűsítése 120 millióval járult hozzá -- ez alighanem kevés ahhoz, hogy kompenzálja azt a hárommilliárd forintot, amellyel -- Levendel László, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint -- a módosított reklámtörvény ez év végéig megnyirbálja a hazai hirdetési piacot.

A Matáv, a Pannon, a Westel, a Vodafone, a Nokia és a Vivendi listaáron számolva összesen több mint kétmilliárd forintot költött márkái népszerűsítésére, ezen belül a Westel (összesen mintegy 500 millió forint értékű felületen, illetve időben) három, a Pannon pedig (közel 700 millió értékben) két brandjét is támogatta. Nem váltották be viszont a médiatulajdonosok reményeit a dohánygyártók: az új reklámtörvény szerint hamarosan életbe lépő hirdetési tilalma miatt sokan a cigarettamárkák már az év elején felpörgő hirdetési aktivitására számítottak. Ezzel szemben a listaáron számolva legtöbbet hirdető első harminc márka között egyedül a Symphonia Macrofilter Lights bukkant föl, 163 milliót meghaladó költéssel. Az influenza januári és februári csúcsidőszakában szokásuk szerint aktívak voltak a légúti fertőzések következményeit, illetve a téli vitaminhiányt enyhíteni hivatott készítmények márkái: a szezonális piacon az Airwawes rágógumi listaáron több mint 200 millió, a Centrum Vitamin, a Béres Actival és a Béres Csepp Plus egyaránt 150 millió forint közelében mozgó hirdetési támogatást kapott. A gépkocsimárkák közül a Peugeot 206, az Opel Corsa, valamint a Suzuki népszerűsítette magát erőteljesen, a három márka összesen mintegy 500 millió forintos listaár szerinti értékben. Az év első két hónapjának legaktívabban hirdető harminc márkájának sorában a mosószereket a Persil Green Power, a Tomi Kristály gél liquid és a Biopon Whitening, az élelmiszereket a Danone könnyű és finom joghurtja, valamint a Gyermelyi tészta kéviselte. Az élmezőnybe egy üdítőmárka (közel 138 milliós listaár szerinti értékkel a Coca-Cola) és egy szerencsejáték (120 millióval a kenó), a kozmetikumok közül 107 milliós költéssel a Nivea Visage magányosan jutott be. Szintén mintegy 120 milliót fordított a februári népszámlálás kapcsán akciója népszerűsítésére a kereskedelmi márkaként nem értékelhető, ám a harmincas mezőnyben ezzel a költéssel mégis az előkelő huszadik helyre került Központi Statisztikai Hivatal. A Mediagnózis listaáron számított összesítése szerint a harminc legaktívabb márka összesen több mint ötmilliárd forintot fordított népszerűségének ápolására.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!