2p

Az Apax Partners 1,54 milliárd dollárért veszi meg a Tommy Hilfigert. A befektetési társaságnak egy bukott céget kell felvirágoztatnia.

"Snoop Dogg"

Az Apax Partners nem kezdő a divatvilágban, hiszen a Phillips-Van Heusen divatóriás a cég tanácsára vette meg 2002-ben a Calvin Clein márkát. Jelenleg a Tommy nem tartozik a legkeresettebb márkák közé, a cég kötvényei, melyeket az Apax tizenhat dollár fölötti értéken fog megvenni, az elmúlt években hat dolláros mélyponton is voltak.

A kilencvenes években virágzó luxusmárka, mely elvesztette a vonzerejét Amerikában, mára már csak Európában számít nagy durranásnak. A Tommy a kilencvenes évek elején és közepén volt a csúcson. Az élénk színű oxfordi kötött pulóvereit olyan rap-sztárok hordták, mint Snoop Doggy Dog és Coolio. A csúcson a divatóriás részvényei elérték a negyven dollárt is. Az ezredfordulóra viszont a cég termékei már nem számítottak nagy számnak, a hatdolláros mélypontról az európai eladásai mozdították el.

A nehéz helyzetben lévő cég már régóta vár eladásra, a közelmúltban már a Wal-Marttal is hírbe hozták. A hipermarket, ha megvásárolta volna a luxusmárkát, annak eladásait eleinte megnövelte volna, viszont elemzők szerint a márka hamar elvesztette volna az eladhatóságát - írta a New York Times.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!