2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyár során számos cikk jelent meg arról, hogy a Tesco magyar üzleteiben a munkaerőhiány milyen problémákat okoz. Most a brit egység problémáiról jelentek meg írások az angol sajtóban.

A zuhanó font lassan éreztetni fogja a hatását a brit háztartásokban is, a Tesco ugyanis számos termék forgalmazását gondolja újra. A legnagyobb szigetországi áruházlánc ugyanis nem akarja átvállalni az Egyesült Államokból és Európából érkező termékek árának növekedését, és azok gyártóival alkudozik a devizaárfolyamokból keletkezett veszteségről.

A polcokról így egyik napról a másikra olyan termékek tűntek el, mint a Marmite, amelyet az angol pirítósra "kötelező kenni", a Ben & Jerrys fagyi vagy éppen a Hellmanns majonéz. Mint arról a Financial Times beszámolt, a Tesco egyik napról a másikra az online áruházából is többtucat terméket listázott ki.

25 éves Magyarország legnagyobb piaca

A polcokról lekerülő termékek az Unilever óriáscég márkái. A vállalat a Brexit népszavazás óta közel 20 százalékkal gyengülő - és 31 éves mélypontja körül mozgó - fontra reagálva szeretne árat emelni. A termékeket gyártó vállalat a sajtóhírek szerint 10 százalékkal kívánta növelni az árakat, ám állítólag a Tesco ezt elutasította.

A Tesco jelenlegi vezetője, Dave Lewis, aki korábban egyébként hosszú éveken át töltött be különböző vezető pozíciókat a mostani vitapartner Unilevernél, azt mondta, hogy a font erősödésekor a beszállítók nem csökkentettek árat. Így a mostani érvelésüket nem igazán tudják akceptálni. A meglehetősen határozott lépésüket, mely szerint kilistázták a Unilever termékeit az elemzők egyértelmű üzenetnek tartják. Ugyanakkor a vitapartner is nagyon erős vállalat, számos népszerű márka birtokosa, így mindkét félnek érdeke a mielőbbi megegyezés. Ezért könnyen lehet, hogy egy kisebb emelést végül mégis le fog nyelni a Tesco.

Más elemzők szerint a Tescót az esetleges áremelés azért késztette egy ilyen drasztikus lépésre, mert a piacon folyamatosan erősödő úgynevezett hard diszkont láncok, mint az Aldi, egyre komolyabb árversenyre kényszerítik. Így mindenképpen szeretnék legalább időlegesen alacsonyabban tartani az egyébként népszerű márkák árait.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!