3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Teljes mikroklímát teremtett az iPod maga köré kiegészítőkből, mely egymilliárd dolláros üzletággá nőtte ki magát. A legnépszerűbb mp3 lejátszó részben a kiegészítőknek köszönheti sikerét, melyből a tavalyi év során több mint 32 millió darabot adtak el világszerte, vagyis minden másodpercben egyet.

iPod távirányító

Már évek óta gyárt több cég mp3 lejátszót, de az igazi áttörést mégis az iPod jelentette. Az egyszerű, szinte puritán dizájn mellett arra ösztönözte az embereket, hogy különféle kiegészítőkkel személyesebbé tegyék lejátszójukat. A sikerhez az Apple iTunes szolgáltatása is nagyban hozzájárult. A szolgáltatáson keresztül a tulajdonosok egyszerűen és a CD vásárlásnál jóval olcsóbban juthat hozzá kedvenc zenéjükhöz.

Nem csoda tehát, hogy a kiegészítők piaca is nagy üzletnek számít, mely a tavalyi év második félévében megduplázódott. E piacnak csaknem harmadát a tokok teszik ki. Ha nem felel meg a tíz dolláros műanyag tok valakinek, akkor a tehetősebb iPod tulajdonos nyugodtan vásárolhat magának kétszáz dollárért piton bőr tartót a luxus táskák gyártására szakosodott Coachtól. Hétszáz dollárért olyan iJoy masszírozós fotelt vásárolhatunk, amelybe bele lehet pattintani készülékünket és a fotelben található hangfalakon keresztül élvezhetjük a zenét. Előrejelzések szerint 2006-ban az Amerikában eladott autók negyven százalékában lesz alapfelszerelés az iPod csatlakozó, mely autórádióvá varázsolja hordozható lejátszónkat.

Az Apple sikere másoknak is igen jól jött: a fejhallgatók és a fülhallgatók piaca 25 százalékkal bővült észak-Amerikában. Kevés olyan termék volt, amelynek kiegészítői ilyen lázba hozták a vásárlókat. Talán Disney Miki egere és a Mattel cég Barbie babája volt ennyire sikeres, de ezek kiegészítőit az alapterméket gyártó cég dobta piacra. Ellenben az Apple kevesebb, mint 15 százalékkal bír csak a kiegészítők piacán - írta a New York Times.

Azon termékeken, melyek kompatibilisek az iPoddal viselhetik a "Made for iPod" logót az Apple beleegyezésével. Greg Joswiak a Worldwide iPod Marketing vezérigazgatója elmondta, hogy csak részt akarnak venni a piacon, nem akarják uralni, hiszen a kiegészítők bővülő piaca így további készülékvásárlásra ösztönzi az embereket. Az eladók szeretik is meg nem is az iPodot: a kiegészítőket szeretik, mert azokon a haszonkulcs akár 50 százalékos is lehet, míg magát a készüléket nehezebben tudják csak eladni, maximum 15 százalékos kulccsal, hiszen az Apple márkaboltjaival is versengeniük kell.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!