Mátyás Király Kft.: A mese mint sajtóközlemény
Egyszer volt...
A tömegkommunikáció előtt a szóbeszéd, a mesevilág volt az elsőszámú eszköz, ami a néphez elvitt egy üzenetet. Mátyásnak fantasztikus volt a publicitása. (Még mindig az.) Hogyan érte ezt el? Pontosan azt a médiát dominálta - a meséket -, ami a célközönségéhez szólt, amit falt a nép, és amit szájról szájra továbbadott - így az üzenete mindenkihez eljutott.
Ezenkívül minden meséje az igazságról szólt, vagyis "sajtóközleményeiben" mindig a pozicionálását erősítő üzeneteket hangsúlyozta. Semmi mellébeszélés, semmi egyéb dicsekvés, csak a kulcsüzenet. A történetei érdekesek, tanulságosak, élvezetesek voltak. Sztorik, amiket imádott hallani a nép, mert róluk is szólt, és amiket a mesemondók - a kor újságírói - is szívesen "megírtak".
Vajon a ma vezérei tudják, hogy a célközönség milyen médiákból tájékozódik, mit olvas, hallgat, néz, mire kattint? Megtesznek-e mindent, hogy érdekes, a közönség számára releváns hírekkel árasszák el ezeket a kommunikációs csatornákat? Van olyan kulcsüzenetük, amit minden sztoriba belefoglalhatnak?
Mátyás Király Kft.
Nézzük, hogy a fentiek alapján ma hogyan vezetné cégét Hunyadi Mátyás ügyvezető igazgató úr:
- Kiválasztana egy és csakis egyetlen üzenetet, ami a cégét jellemzi, és ami fontos szempont a célközönségének is. Nem vacakolna cége egyéb képességeinek hangoztatásával - erre az egyre koncentrálna minden marketing anyagában.
- Személyesen felkeresné leendő és potenciális ügyfeleit, és alaposan kikérdezné őket gondolataikról, gondjaikról, szempontjaikról, véleményükről.
- Gondoskodna róla, hogy cége üzenete sokszínű, élvezetes formában jusson el a médiába. Jó kapcsolatokat építene ki a sajtóval, de főleg azokkal, akik az ő célközönségéhez szóló médiákban írnak, szerkesztenek, riporterkednek. És minden egyes sajtóközleményét az első pontban írt kulcsüzenet köré építené fel.
Wolf Gábor
Marketing Commando!