1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország is tárgyal még az eredetileg Szlovákiába tervezett, ám onnan elkerülő beruházásról a Hyundai autóipari cég vezetőivel - írja a Világgazdaság. A hírt a gazdasági tárcánál sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták, de közölték, hogy a kormányzat nem kíván bármi áron beruházásokat idehozni.

Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára elmondta, ha azokkal vagy hasonló feltételekkel versenyeznénk, mint amilyeneket a szlovákok eredetileg ajánlottak a dél-koreai gyártónak, az nem lenne jó üzlet. Ezenkívül a cég által megszabott logisztikai feltételeket nem tudjuk teljesíteni ott, ahová magyar részről szánnák a beruházást.

Nyugat-Magyarországtól ugyan négyórányira lennének azok a beszállítók, amelyek a Hyundai miatt szlovákiai gyártókapacitásokat terveznek létesíteni, ám a kormányzat inkább a keleti és déli régiókban gondolkodik. Ugyanakkor e beszállítók sem kapták meg a beígért támogatásokat Szlovákiában, így kézenfekvő lenne, ha a magyarok velük is tárgyalnának - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!