2p

Úgy látszik, a megszorítások hatása mostanra érte el a szórakoztatóelektronikai piacot, pedig a korábbi hónapokban szinte csak erről a piacról jelentettek fejlődést. Ez utóbbi oka nyilvánvalóan a kurrens cikkek folyamatos világpiaci árcsökkenése volt, melyet a kereskedelmi láncok igyekeztek megfejelni a különféle áruháznyitási akciók alkalmával, írja a Világgazdaság.

Budapesten persze amiatt is csökkenhet az elektronikai áruházak forgalma, hogy az ősz folyamán két, egyenként ötezer négyzetméteres egységet nyitott a Saturn és az Electro World, vagyis az elosztási csatorna tovább bővül, miközben a kereslet stagnál.

"Évek óta azt tapasztaljuk, hogy az iparcikkek területén a karácsonyi vásárlások egyre később kezdődnek, és érezzük a megszorítások hatását is" – mondta Jean Paul Filliat, az Auchan-hálózat vezérigazgatója, hozzáfűzve: érezhetően többen vásárolnak hitelre. Az eddigi tapasztalatok szerint az idei év slágerei a játékok mellett a digitális fényképezőgépek, az MP3- és MP4-lejátszók, a nagy felbontású lapos televíziókészülékek, valamint a háztartási kisgépek. A jelek arra mutatnak, hogy a vásárlók elsősorban a hasznos ajándékokat keresik.

A Praktiker nem számít olyan hullámra, mint a korábbi években – tájékoztatott Dömötör Péter marketingigazgató, kiemelve, hogy a gazdasági helyzet miatt némiképp változtattak a termékösszetételen is: nagyobb választékot kínálnak a kisebb értékű, ajándékjellegű cikkekből. Az elmúlt napok tapasztalatai alapján karácsonyi slágernek bizonyulnak a Praktikernél a rattan, illetve a tengerifű újságtartók, vázák, egyéb kiegészítő és dekorációs termékek, valamint a láva-, sókristály lámpák is.

A magyar játékpiac bevételeinek negyven százalékát adó november–decemberi időszakban főként a televízióban is reklámozott termékek iránt nő meg a kereslet – számoltak be tapasztalataikról a hazai kereskedők. A karácsony előtti időszakban várhatóan a nagyobb méretű és értékű játékok felé tolódik el a kereslet. A gyengébb makrogazdasági mutatók, a lakossági költéseket visszafogó megszorító intézkedések miatt az idén jó esetben is csak stagnáló, esetleg csökkenő forgalmat prognosztizálnak az ágazat szereplői a teljes évre, míg tavaly tíz százalék körüli mértékben bővült a játékpiac, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!