1p

A magyarországi álláskeresők 60 százaléka még mindig az újsághirdetések alapján igyekszik állást találni, de a család, barátok és ismerősök kapcsolatainak megmozgatása is népszerű módszer, 47 százalék ugyanis így is keres munkahelyet – írja a Workania felmérésére hivatkozva a Napi Gazdaság.

A megkérdezettek harmada használja álláskeresése során az internetet, a munkaügyi hivatalokhoz 29 százalék fordul, az állásbörzéken pedig csupán 10 százalékuk fordul meg. Az internetfelhasználók között jelentős a világhálós álláskeresés népszerűsége (68 százalék).

A második a sorban az újsághirdetések által történő keresés. A magyarral szemben az állásbörzék rendezvényei Szlovákiában és Csehországban alig használt álláskeresési formák. A személyzeti tanácsadók segítségét igen magas arányban választják a csehek és a szlovákok (30 százalék), míg Magyarországon ez az arány elenyésző (hat százalék).

A magyarországi álláskeresők leggyakrabban (48 százalék) állásajánlatokat keresnek az állásportálokon, sokan (33 százalék) a munkaerő-piaci helyzetre vonatkozó adatokra is kíváncsiak, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!