3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági Versenyhivatal határozatában megállapította, hogy a Taxi Plus Szolgáltató Kft. f.a. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban taxi-szolgáltatását Budapest legolcsóbb telefonos díjszabású szolgáltatásaként hirdette, illetve a gépjárművekre ragasztható fényvisszaverő matricáin a fogyasztó számára nem érzékelhető módon tüntette fel a 150 Ft/km-es viteldíj igénybevételének feltételeit, valamint a 150 Ft/km-es kedvezményes viteldíj alkalmazási feltételei vonatkozásában valótlan üzenetet közvetített. A Versenyhivatal ezért 2 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A Taxi Plus Kft. 2009. november 1. és 2010. december 31. között alkalmazott kereskedelmi kommunikációiban piacelsőségi állítást tett, amikor taxi-szolgáltatásának 150 Ft/km-es, telefonos rendelés esetén alkalmazandó viteldíját Budapest legolcsóbb tarifájaként jelenítette meg. A GVH megállapította, hogy a Taxi Plus Kft. ezen magatartásával jogsértést követett el, ugyanis az eljárás során nem tudta teljes körűen igazolni, hogy szolgáltatásának díja az érintett időszakban valamennyi Budapesten elérhető taxi-társaság telefonos tarifájával összehasonlítva a legolcsóbb díjszabású lett volna.

A GVH jogsértőnek találta továbbá, hogy a Taxi Plus Kft. a gépjárműre ragasztható fényvisszaverő matricáin a teljes vizsgált időszakban (2009. június 9. és 2011. március 25. között) elrejtette a 150 Ft/km-es viteldíj alkalmazásának – a vizsgált időszak során változó – feltételeit. A fényvisszaverő matrica akként került kialakításra, hogy annak fogyasztók számára érzékelhető főüzenete szerint a viteldíj 150 Ft/km, ugyanakkor a tarifa alkalmazásának feltételeit (telefonos rendelés, törzsutas kártya használata) megjelenítő kiegészítő tájékoztatás – jelentősen eltérő kialakítása miatt – nem vált a fogyasztók által ténylegesen észlelt reklámüzenet részévé.

A GVH megállapította továbbá, hogy a Taxi Plus Kft. 2011. február 3. és március 25. között megjelent kereskedelmi kommunikációiban a 150 Ft/km-es kedvezményes viteldíj alkalmazási feltételei vonatkozásában valótlan üzenetet közvetített. Ebben az időszakban a 150 Ft/km-es viteldíj csak törzsutas kártyával rendelkezőknek volt elérhető, míg a reklámok üzenete az volt, hogy a szolgáltatást telefonon megrendelők „akár” 150 Ft/km-es tarifával is utazhatnak. A GVH gyakorlata szerint az „akár” kitétel használata abban az esetben jogszerű, ha az e szóval megjelenített ajánlat nem csak a fogyasztók szűk körében érvényesül, mely feltétel fennálltát a vállalkozás az eljárás során nem tudta igazolni.

A GVH a fenti jogsértések elkövetéséért 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást és megtiltotta a törvény rendelkezéseibe ütköző magatartás további folytatását.

A GVH megállapította továbbá, hogy a Taxi Plus Kft. által a 150 Ft/km-es kedvezményes viteldíj alkalmazási feltételeivel kapcsolatban 2011. január 14-ét megelőzően tett kereskedelmi kommunikációk nem ütköznek a törvénybe. Ezen időszakban a kedvezményes tarifa alkalmazásának feltétele a telefonos rendelés volt, mely feltétel – a GVH megítélése szerint – a reklámokban a fogyasztók számára érzékelhető módon megjelent.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!