2p

A nagy üdítőital-gyártók reklámügynökségei kijelentették, hogy hirdetéseikkel nem fogják a 12 évesnél fiatalabb korosztályt megcélozni, valamint, hogy csökkentik az iskolákban történő reklámozást. A döntést az EU-s szabályozás elkerülésének érdekében hozták meg a cégek.

Markos Kyprianou, az Unió egészségügyi és fogyasztóvédelmi biztosa már egy éve figyelmeztette a hirdetőket, hogy dolgozzanak ki az egészségtelen ételek reklámozására vonatkozó önszabályozási módszert, különben a közösség törvényi szigorításokat vezet be. Most különböző étel- és italgyártók, egészségügyi szervezetek és médiumok fognak össze a gyermekkori elhízás ellen - írja az Advertising Age.

A többek között a Coca-Cola Co.-t, a Pepsi-Cola Co.-t, a Cadbury Schweppes-t és az Unilevert is tagjai között felsorakoztató szervezet, az UNESDA úgy nyilatkozott, hogy sem a sugárzott, sem a nyomtatott médiában, de még az interneten sem fogják megcélozni reklámjaikkal a 12 évesnél fiatalabbakat. Az általános iskolákból kivonják árusító automatáikat, a középiskolákban pedig több alacsony kalóriatartalmú italt fognak árulni.

Néhány európai országban nemzeti szabályozás útján már korábban kipenderítettek egyes gyártókat az iskolákból, mások pedig önként távoztak. Ugyanez vonatkozik a fiataloknak szóló hirdetésekre is. Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, nemzetközi egészségügyi szervezetek teljesen betiltatnák az egészségtelen ételek reklámozását. Az Obesity Task Force nevű szervezet kutatásai szerint ugyanis az európai gyerekek 24 százaléka súlyproblémákkal küszködik (10-20 százalék az északi, 20-35 százalék a déli régióban). Az elmúlt évtizedek vizsgálataiból ráadásul rohamos növekedés olvasható ki.

A Brit Egészségügyi Szövetség (British Medical Association, BMA) június 22-én publikált jelentése szerint a gyerekek súlyproblémáinak leküzdésének elengedhetetlen feltétele az egészségtelen termékek tévés reklámozásának teljes betiltása. Ugyanerre a következtetésre jutott a BMA-től függetlenül egy másik európai egészségügyi szervezet, a European Heart Network is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!