4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Meglehetősen érdekes volt nézettségi szempontból a mögöttünk hagyott hét. A teljes lakosságot nézve ugyanis az RTL és a TV2 hírműsora volt a két legmagasabb számot produkáló műsor.

Szokványosnak semmiképpen sem nevezhető, hogy a hét legnézettebb műsora az RTL Klub Híradója lett, jócskán megelőzve a második helyre befutó tényeket. Az előbbi műsor a legerősebb napján, hétfőn 950 ezer nézővel büszkélkedhetett, míg a versenytárs hírműsora szintén aznap mutatta a legjobb formáját 827 ezer nézővel. A számok ugyan változtak, ám összességében elmondható, hogy az idősebb közönséggel rendelkező TV2 még ebben a korcsoportban sem tudott közelebb kerülni, hiszen nagyjából hasonló különbségek voltak hétköznapokon. Az RTL Klub számára kedvezőbb kereskedelmi célcsoportban arányaiban még nagyobb differencia jellemző a két híradó között.

Ennek ellenére a hétfő estét a 18-49-es korcsoportban így is megnyerte a TV2, köszönhetően a Ninja Warriors Hungary című ügyességi vetélkedőnek. Igaz, az akadálypályákkal küzdő harcosok iránt kis mértékben, de csökkent az érdeklődés. A kereskedelmi célcsoportban még befért az első öt legnézettebb műsor közé, ám a teljes lakosságban már kiszorult onnan. Pedig egy hete még ez a műsor vezette a toplistát. A TV2 azért sem lehet túl boldog, mert másik nagyobb sajátgyártású műsora, a Sztárban sztár + 1 kicsi is az egy héttel korábbi számoktól elmaradó nézettséget hozott.


Más kérdés, hogy az RTL a hétköznapok megnyerése szempontjából legfontosabb műsora, a Celeb vagyok, mentesek ki! sem tudta megismételni az induló hét számait. A celebek szivatására épülő műsorhoz így közelebb tudott férkőzni a szintén bulvárhősökre építő Ázsia Expressz. Mindezek miatt a hétköznapokat – a hétfő kivételével természetesen – az RTL Klub megnyerte, ám az előnye korántsem volt lehengerlő. A Celeb vagyok ezúttal viszonylag rövid lesz, hiszen a november 27-én indult műsor döntője december 17-én, vasárnap este lesz. Nem kell nagyon merésznek lenni annak előrejelzéséhez, hogy a finál kifejezetten erős számokat hoz majd. A műsor ugyanis most vasárnap is kifejezetten erősen teljesített, ekkor volt ugyanis a heti csúcspontja.

Kicsit megtorpant a Celeb vagyok

December végén pedig a nosztalgia lesz majd az úr a legnépszerűbb csatornán, ugyanis karácsony előtt különkiadásokkal jelentkezik az idén 20 éves RTL Magyarország, amelyekben a csatorna két évtizedének legemlékezetesebb pillanatait szedik össze. Lesz olyan nap, amikor a csatorna ismert műsorvezetői (Sebestyén Balázs, Jáksó László, Bochkor Gábor, Boros Lajos, stb.) emlékeznek vissza, de különleges lesz az is, hogy hat év után lesz ismét látható a csatornán Fábry Sándor. A valóságshow-knak szentelt adás is lesz majd, melyben a Való Világ győztesei, Győzike, vagy éppen a dzsungelbe letett celebek osztják meg az élményeiket. Természetesen nem fognak kimaradni a csatorna vetélkedői sem a nosztalgiázásból, a ma már megmosolyogtatónak tűnő 100-ból 1-től az idén csak beugrónak számító Falig áttekintik a csatorna legfontosabb ilyen típusú műsorait. Nem fognak kimaradni a szappanoperák sem, a Barátok közt és az Éjjel-Nappal Budapesttel is foglalkozni fognak egy este folyamán. Emellett a hírműsorok, és az RTL-en közvetített legemlékezetesebb sportműsorok is terítékre kerülnek.

A heti nézettségi versenyben a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub előre tudott lépni, míg a TV2 közönségaránya csak minimálisan változott az egy héttel korábbi számokhoz képest. A főműsoridős sávokat (19-23 óra között) vizsgálva 6 estét nyert a piacvezető csatorna, míg a TV2 a hétfőt (Ninja Warrior Hungary) húzta be. Átlagosan 16,5 százalék nézte az RTL Klubot, míg a TV2 10,9 százalékot ért el. Az RTL kábelcsatornái közül a F+ (5,3% SHR) az elmúlt héthez hasonló eredményt ért el, a Cool (4% SHR) viszont megemberelte magát, és visszaelőzte a Viasat3-at.A 18-49-es korcsoportban a középmezőny sereghajtója ismét a Duna TV (1,6% SHR) lett.


mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!