Meglepő számot hozott A Dal


Az elmúlt években az "aktív" népesség körében is a köztévé egyik legnézettebb műsora volt az Eurovíziós Dalverseny válogatója. Ezúttal azonban a 18-49 évesek körében a tévében gyengébben kezdett, a neten viszont sokan hallgatták a dalokat.

Az utóbbi években a közmédia egyfajta tehetségkutatók döntőjét csinált az Eurovíziós Dalverseny hazai válogatójából, hiszen az énekesek között számos olyan személy tűnt fel, akik korábban valamelyik tehetségkutatón kerültek a reflektorfénybe. A kereskedelmi tévék által felhúzott énekesek arcával, dalaival jól el lehetett adni a műsort. Az X-Faktor-, a Megasztár- vagy a Voice-szereplés persze nem azt jelenti, hogy végül ők képviselték az országot a nemzetközi megmérettetésen, elég csak Bye Alex vagy Csemer Bogi példáját említeni. De olyan példa is akadt, például tavaly a Wellhello kapcsán, amikor egy közönségkedvenc szám bukott el a versenyben.

A kritikák ellenére egy vállalható szórakoztató műsort hoz össze immár ötödik éve a közmédia, ami az MTVA csatornáira a rendelkezésre álló források ellenére nem mindig jellemző. Így joggal volt elvárható, hogy az elmúlt évek erős nézettségét ezúttal is hozni tudja majd A Dal. Az első adás azonban a számok tanúsága szerint csalódást keltő volt. A 18-49 év közöttiek körében a műsor közönségaránya 7,8 százalékos volt, ami azt jelenti, hogy a tévét nézők közül ilyen arányban voltak a műsort követők. A teljes népesség körében a közönségarány ennél jóval kedvezőbb volt, 14,2 százalékos, ami viszont már nem áll távol a korábbi évek válogatóitól. A tényekhez hozzátartozik, hogy a közmédia nézői magasabb átlagos életkorúak, mint a kereskedelmi adóké, ám ilyen nagy különbségre a kereskedelmi célcsoport és a "nyugdíjasok" között korábban még nem volt korábban.

A köztévé közleménye eközben azt emelte ki, hogy az interneten komoly érdeklődést hozott a műsor, ugyanis már az első elődöntő során kétszer annyi látogató, és rekordszámú szavazat érkezett A Dal 2016 produkcióra, mint az ezt megelőző évadok során. Az adás napján 71 ezer egyedi látogató kereste fel a műsor hivatalos weboldalát a Medián Webaudit adatai alapján. A közlemény szerint kiválóan vizsgázott a megújult A Dal 2016 applikáció is, idén először nem csak a mobileszközökön, hanem közvetlenül a weboldalon keresztül is lehetett pontozni a produkciókra, illetve voksolni a kedvencekre a szimpátiaszavazás során.

Lakást venne? Megmutatjuk Önnek a legkedvezőbb feltételű hiteleket!

A hétvégi esti nézettségi versenyben A Dal című műsor mellett más érdekességek is voltak. Az RTL Klub például a hétköznapok dominanciája után az utolsó két napon továbbra is gyengélkedik, így vasárnap a TV2 ismét meg tudta előzni a kereskedelmi célcsoportban. A hét utolsó napján műsorra tűzött Csizmás a kandúr című animációs film nézettsége a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapestével vetélkedett. Az RTL Klub a napi sorozatai mellett a hetente sugárzott Válótársakra sem panaszkodhat, hiszen a nézettségi listán a fent említett három műsort követte. A magyar sorozat első évada a hónap végén búcsúzik, és egy német szériával helyettesítik. Február 4-től Volt egyszer két Németország címmel érkezik a csatornára a Deutschland ’83 című nyolc részes német kalandfilmsorozat.

A számokat összefoglalva azt láthattuk, hogy 2016 harmadik hetében a 18-49-es korcsoportban 19-23 óra között hat estét az RTL Klub nyert meg, míg egy főműsoridőt a TV2 vitt el. Az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 17,2 százaléka követte, míg a TV2 esetében ugyanez a mutató 9,5 százalékos volt. A középmezőnyben most a F+ és a Cool (5,7% SHR) azonos eredménnyel zárt. Tőlük messze leszakadva végzett a Viasat3 (3,4% SHR) és a Duna TV (3,2% SHR).

mfor.hu




Hirdetés


Telefont keres? Vezeték nélküli készülékek széles választékban! Írószerek, papír, irodatechnika, nyomtató kellékek. Nézzen szét az mfor.hu irodaszer áruházában!

További ajánlataink:
Másolópapírok, borítékok, Etikettcímkék, Nyomtatási kellékanyagok, Iratrendezők, Gyorsfűzők, Írószerek, Higiéniai termékek

.
hirdetés
Célunk, hogy ne csak finanszírozó partnerként gondoljanak ránk (X)
.
hirdetés
elrejt
 
.