4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt években az "aktív" népesség körében is a köztévé egyik legnézettebb műsora volt az Eurovíziós Dalverseny válogatója. Ezúttal azonban a 18-49 évesek körében a tévében gyengébben kezdett, a neten viszont sokan hallgatták a dalokat.

Az utóbbi években a közmédia egyfajta tehetségkutatók döntőjét csinált az Eurovíziós Dalverseny hazai válogatójából, hiszen az énekesek között számos olyan személy tűnt fel, akik korábban valamelyik tehetségkutatón kerültek a reflektorfénybe. A kereskedelmi tévék által felhúzott énekesek arcával, dalaival jól el lehetett adni a műsort. Az X-Faktor-, a Megasztár- vagy a Voice-szereplés persze nem azt jelenti, hogy végül ők képviselték az országot a nemzetközi megmérettetésen, elég csak Bye Alex vagy Csemer Bogi példáját említeni. De olyan példa is akadt, például tavaly a Wellhello kapcsán, amikor egy közönségkedvenc szám bukott el a versenyben.

A kritikák ellenére egy vállalható szórakoztató műsort hoz össze immár ötödik éve a közmédia, ami az MTVA csatornáira a rendelkezésre álló források ellenére nem mindig jellemző. Így joggal volt elvárható, hogy az elmúlt évek erős nézettségét ezúttal is hozni tudja majd A Dal. Az első adás azonban a számok tanúsága szerint csalódást keltő volt. A 18-49 év közöttiek körében a műsor közönségaránya 7,8 százalékos volt, ami azt jelenti, hogy a tévét nézők közül ilyen arányban voltak a műsort követők. A teljes népesség körében a közönségarány ennél jóval kedvezőbb volt, 14,2 százalékos, ami viszont már nem áll távol a korábbi évek válogatóitól. A tényekhez hozzátartozik, hogy a közmédia nézői magasabb átlagos életkorúak, mint a kereskedelmi adóké, ám ilyen nagy különbségre a kereskedelmi célcsoport és a "nyugdíjasok" között korábban még nem volt korábban.

A köztévé közleménye eközben azt emelte ki, hogy az interneten komoly érdeklődést hozott a műsor, ugyanis már az első elődöntő során kétszer annyi látogató, és rekordszámú szavazat érkezett A Dal 2016 produkcióra, mint az ezt megelőző évadok során. Az adás napján 71 ezer egyedi látogató kereste fel a műsor hivatalos weboldalát a Medián Webaudit adatai alapján. A közlemény szerint kiválóan vizsgázott a megújult A Dal 2016 applikáció is, idén először nem csak a mobileszközökön, hanem közvetlenül a weboldalon keresztül is lehetett pontozni a produkciókra, illetve voksolni a kedvencekre a szimpátiaszavazás során.

A hétvégi esti nézettségi versenyben A Dal című műsor mellett más érdekességek is voltak. Az RTL Klub például a hétköznapok dominanciája után az utolsó két napon továbbra is gyengélkedik, így vasárnap a TV2 ismét meg tudta előzni a kereskedelmi célcsoportban. A hét utolsó napján műsorra tűzött Csizmás a kandúr című animációs film nézettsége a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapestével vetélkedett. Az RTL Klub a napi sorozatai mellett a hetente sugárzott Válótársakra sem panaszkodhat, hiszen a nézettségi listán a fent említett három műsort követte. A magyar sorozat első évada a hónap végén búcsúzik, és egy német szériával helyettesítik. Február 4-től Volt egyszer két Németország címmel érkezik a csatornára a Deutschland ’83 című nyolc részes német kalandfilmsorozat.

A számokat összefoglalva azt láthattuk, hogy 2016 harmadik hetében a 18-49-es korcsoportban 19-23 óra között hat estét az RTL Klub nyert meg, míg egy főműsoridőt a TV2 vitt el. Az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 17,2 százaléka követte, míg a TV2 esetében ugyanez a mutató 9,5 százalékos volt. A középmezőnyben most a F+ és a Cool (5,7% SHR) azonos eredménnyel zárt. Tőlük messze leszakadva végzett a Viasat3 (3,4% SHR) és a Duna TV (3,2% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!