2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A dél-koreai Hyundai Motor Co. közel áll egymilliárd eurós beruházási tervének véglegesítéséhez a Cseh Köztársaságban.

Gerry Dorizas a Hyundai európai alelnöke a Reuters hírügynökséggel közölte, hogy a cseh helyszín kiválasztása szinte véglegesnek tekinthető, utalva ezzel azokra a sajtóértesülésekre, amelyek Magyarországot, konkrétan Budapestet is megemlítették lehetséges helyszínként.

A Hyundai egymilliárd eurót tervez befektetni évi 300 ezer autó gyártására 2008-tól. A szerződés aláírására az értesülések szerint márciusban kerül sor, ezt azonban Dorizas nem erősítette meg. A cseh kormány számításai szerint a Hyundai befektetése 1,1-1,2 százalékkal növelné az ország gazdasági növekedését.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a társaság korábban a régiót, így Magyarországot is megmozgató - és végül Szlovákiába telepített - Hyundai/KIA gyár után újabb üzemet létesítene a régióban. A tervezett beruházás összege 1,9 milliárd dollár, a közvetlenül létrejövő új munkahelyek száma pedig 2-3 ezer körül lesz. A cseh kormány másfél milliárd koronás (60 millió dolláros) támogatást nyújt a Hyundai autógyár beruházáshoz - jelentette be Martin Jahn miniszterelnök-helyettes a korábbi tárgyalásokat követően. Nem véletlen a lelkes cseh támogatás, a gyár tervezett színhelyének térségben 14,5 százalék körüli munkanélküliek aránya, tehát komoly szükség volna a nagyberuházásra.

A Hyundai 2010-től a világ hatodik legnagyobb autógyárává kíván előlépni a jelenlegi hetedik helyről. Ezt elsősorban külföldi gyárak építésével kívánja elérni, hogy kiküszöbölhesse a won emelkedő árfolyamának hatását. Legfőbb célpontjai Kína, az Egyesült Államok, India és még néhány fejlődő ország.

A Hyundai 2006-ban 2,7 millió autót kíván értékesíteni a 2006-os 2,4 millió után. Európai eladásait változatlanul 350 ezerre tervezi. Az európai piacon márkája felfrissítésére készül annak érdekében, hogy nagyobb szeletet hasíthasson ki a magasabb nyereséget hozó szegmensekből is, mint például a városi terepjárók piacából. Tervei szerint hat év óta az idén először növeli üzemi eredményét, mégpedig 6,3 százalékkal a tavalyi 1,38 ezer milliárd vonhoz képest. Ezt a törekvését elsősorban a von árfolyamának emelkedése nehezíti majd meg.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Még jöhet Magyarországra a Hyundai
A kormány támogatásával épülhet Csehországban a Hyundai-üzem
Csehországban is lehet Hyundai gyár

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!