4p

Megkérdőjelezhető, hogy teljesen díjmentes a 65 év felettiek utazása - mondta Tarlós István Budapest főpolgármestere a szokásos pénteki sajtótájékoztatóján, számolt be az Origo.

Tarlós szerint azért is megkérdőjelezhető az érintettek ingyen utazása, mert "a kenyeret, tejet, a parizert sem kapjuk ingyen". Hozzátette ugyanakkor, hogy ehhez a kormány egyetértése is kell, viszont elképzelései szerint a 6 éven aluli gyerekek ingyenes utazásához nem nyúlnának.

Kirúgások a BKV-nál?

Tarlós arról is beszámolt, hogy jelentős létszámleépítés lehet a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK), ha a feladatok és a tevékenységek átrendeződnek. A főpolgármester úgy véli, a BKK-nak projekt- és forgalomszervező cégnek kell lennie, nem felduzzasztott vállalatnak.

Ilyen trolikkal újított novemberben a BKV

Mellette Tarlós elárulta azt is, hogy a BKV 200 fős létszámcsökkentésben gondolkodik. Ez legfeljebb évi 4-500 millió forint megtakarítást jelenthet.

A HÉV-ek átadása szerinte problémás lehet, noha támogatja az átadást a költségek csökkentése érdekében is, már csak azért is, mert pár éven belül sok pénzért kell felújítani a pályaszakaszokat, a biztonsági berendezéseket és a járműveket is, melyek 60-100 milliárdos költségvetését a főváros képtelen finanszírozni.

"Egy huncut fillérrel sem"

Tarlós arra reagálva, hogy Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője csütörtökön azt mondta, a főváros a MÁV-nak 12 milliárd forinttal tartozik, úgy fogalmazott: "nem tudom, hogy a miniszter úr miről beszél". Egy 2010-es szerződésre hivatkozva azt mondta, hogy "egy huncut fillérrel" sem tartozik a főváros a MÁV-nak.

Ellenzéki kijelentésekre reagálva, miszerint csődbe kerül az önkormányzat, a főpolgármester azt közölte, hogy a fővárosnak több mint 30 milliárd forintos tartaléka van. A közvilágítás és a szemétszállítás elmaradásával való riogatás "már súrolja a rémhírterjesztés kategóriáját" - mondta.

A taxisoknak igazuk is van, meg nem is

A taxisok ügyével kapcsolatban szólt arról, szerinte a taxisoknak igazuk van abban, hogy ők elfogadták a taxirendeletben foglaltakat és fizetnek adót, az Uber meg nem. Ez azért nincs rendben - tette hozzá.

Ugyanakkor szerinte a taxisoknak a taxirendeletre vonatkozóan megfogalmazott kritikáik kapcsán nincs igazuk: arról több mint fél tucatszor egyeztettek, továbbá a taxisok követelték, hogy fix tarifa kerüljön a rendeletbe. A főpolgármester azt is problémának tartja, hogy "soha nem lehet tudni", ki képviseli őket legitimen.

Közölte: az új helyzetet valahogy törvényi, majd abból következő rendeletmódosítással rendezni kell.

Kétféle fővárosi bérlet lesz?

Mellette Tarlós az agglomerációs tömegközlekedésről folytatott egyeztetéseket előremutatónak nevezte. A legközelebbi megbeszélés szombaton lesz Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel az ügyben - közölte, hozzátéve: az az elvárása, hogy a megegyezés szülessen meg a Fővárosi Közgyűlés februári rendes ülése előtt.

Elmondta, a jogszabályok szerint az agglomerációs közlekedés biztosítása állami feladat, vita még az átvétel módjáról folyik. Túl azon, hogy kérik az agglomerációs közlekedés tavalyról elmaradt finanszírozását, azt javasolják: ugyanúgy lebonyolítanák a szolgáltatást, mint eddig, és az állam a Volánnak kifizetné az agglomerációs buszközlekedést - mondta Tarlós István.

Hozzátette: olyan határozatot is kívánnak hozni a Fővárosi Közgyűlésben, amely arról szól majd, hogy ha elhúzódik a megegyezés, akkor csak térítés ellenében továbbra is technikailag ellátják a szolgáltatást.

Tarlós István kérdésre válaszolva azt mondta: az agglomerációs közlekedést az állam nem át-, hanem visszaveszi, ugyanis ez állami feladat. Közölte, ha az államhoz kerül a HÉV, akkor valószínűsíthető, hogy két változata lesz a fővárosi bérleteknek: lesz olyan, amely a HÉV-re is érvényes lesz, és ennek nyilván más lesz a díjszabása.  

A rezsicsökkentés káros a fővárosnak

Tarlós kitért arra is, hogy politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de annak hatására kevésbé tervezett, nem kívánatos hatások érik a fővárosi közszolgáltató cégeket. 2010 óta összességében a fővárosi közszolgáltató cégeket több mint 54 milliárd forint veszteség érte ezekből az okokból - közölte, hozzátéve: szívesen venné, ha ezt az állami költségvetésben a fővárosnak juttatott "úgynevezett támogatásoknál" figyelembe vennék.

Emellett a csillaghegyi öblözet teljes árvízvédelmével kapcsolatban közölte: megkötötték a kiviteli tervekre a szerződést, a munka elkezdése legkorábban 2016 novemberére várható, a kivitelezés időtartamát 18-24 hónapra teszik.  

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!