3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Heti átlagban tovább nőtt az RTL Klub előnye a TV2-vel szemben, utóbbi év eleji meglódulása így csak átmenetinek tűnik.

Nem indult túl jól az RTL klub számára az idei év, hiszen a TV2 a Piramis című vetélkedőjével igencsak fel tudott zárkózni a versenytárs nyakára. Az RTL több kisebb változtatással igyekezett megtalálni a siker receptjét, ám a végső megoldást úgy tűnik, A Fal és A mi kis falunk elindítása jelentette.

A Pajkaszeg lakóinak történetét bemutató saját gyártású sorozat első része múlt héten nagyot robbantott, hiszen a kereskedelmileg fontos korcsoportban a nézők közel harmadát tudta lekötni, az érdeklődés pedig mit sem lanyhult a második részre. A 6. héten a szombaton vetített sorozat legújabb epizódja ugyanis a nézők 27,4 százalékát érdekelte, ami több mint 425 ezer felnőttet jelentett, a teljes népesség körében pedig több mint 1 millió embert ültetett a képernyők elé. Ezzel az aránnyal pedig az RTL sorozata lett a legnézettebb műsor a múlt héten.

A toplista második helyére a Híradó vasárnapi kiadása került, a TV2 Piramis című vetélkedőjének csütörtöki adása a dobogó harmadik fokára tudott feljutni, majd innentől ismét több helyet az RTL tudhat magáénak.

Az RTL a múlt héten rajtolt el A Fal című vetélkedőjével, amivel szemben indította a TV2 a Piramist időben jócskán megelőzve az RTL formátumát. Bár a toplista alapján nem aratott akkora sikert A Fallal az RTL, mint mondjuk a pajkaszegi történetekkel, az 5 adásból 4 bekerült a 15 legnézettebb műsor közé a kereskedelmileg fontos korcsoportban. A Piramis ezzel szemben csak a szerdai és a csütörtöki adásokkal szerepel az említett csoportban.

A 6. heti statisztikákat nézve a hétköznap esték kiegyenlítettsége mérséklődik, a 7-ből ugyanis már 4 estét megnyert az RTL Klub és a maradék 3 esetben is minimális differencia volt a két kereskedelmi csatorna nézettsége között.

A csatornák heti átlagos közönségarányát nézve az látható, hogy az RTL ismét nagyot tudott javítani, a múlt heti 12,9 százalékos főműsoridős arány a 18-49 évesek körében 13,5 százalékra ugrott. Ezzel párhuzamosan a TV2 10,1-ről 10,2-re tudta szépíteni a számát. Utoljára ilyen nagy differencia a két csatorna között tavaly az utolsó héten mutatkozott. 

Az RTL kábelcsatornáinak ellenben most rosszabb hete volt a korábbinál, a Cool közönségaránya 4,4-ről 3,5-re, az F+-é pedig 6,3-ról 5,5-re apadt. Ugyanez figyelhető meg a Viasat3 esetében is, 2,6-ról 2,1-re csökkent a közönségarány, a Duna TV viszont tartani tudta a korábbi 1,8 százalékát.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!