Megtévesztő gyógyszerreklám miatt bírságolt a GVH


Megtévesztő gyógyszerreklám miatt 10 millió forint bírságot kapott a SAGER Pharma Szolgáltató Kft., a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a cég valótlanul sugallta, hogy a vény nélkül kapható gyógyszer azonnal hat - közölte a hatóság szerdán az MTI-vel.

A társaság 2015 januárja és júniusa között a Seractil Dolo 300 mg elnevezésű terméket nem az alkalmazási előírás alapján reklámozta, az azonnal működésbe lép szlogen azt üzente, hogy a termék azonnal hatni kezd, így nagyon gyorsan várható a fájdalomcsökkentő hatás.

Ugyanakkor a gyógyszer forgalomba hozatali engedélyét kibocsátó Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) álláspontja szerint a filmtabletta bevételét követően a gyógyszernek előbb fel kell szívódnia, és a hatás csak ezután várható, és nem azonnal.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott. A büntetés mértékét enyhítette azonban, hogy a reklámeszközök nem csak jogsértő üzenetet tartalmaztak, és az érintett termékből a SAGER Pharmának csekély árbevétele származott.

A hatóság közleményében felhívta a figyelmet, hogy gyógyszerek reklámozása akkor jogszerű, ha a terméket az engedélyezett alkalmazási előírás szerint mutatják be, így nem az állítás valóságtartalma bír elsődleges jelentőséggel.

Ezek a legőrültebb munkák

MTI



Ajánló

Etikettek óriási választékban! Ha minőségi terméket keres, nálunk jó helyen jár, az Avery Zweckform etikettek teljes palettája megtalálható a kínálatunkban!

- Avery univerzális etikett címkék
- Avery színes univerzális etikett címkék
- Avery azonosító etikett címkék
- Avery visszaszedhető etikettek

További ajánlataink:
Prezentációs eszközök - Vizuál táblák, Flipchartok, Kiegészítők, Markerek és táblafilcek
Nyomtatási eszközök - Utángyártott tonerek, Utángyártott tintapatronok
Csomagolás - postázó dobozra, postázó dobozra, stretch és légpárnás fóliák

.
Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.