3p

Az idén 120.-dik születésnapját ünneplő szénsavas üdítőiről híres vállalat ellen legnagyobb riválisa, a Pepsi kezdeményezett eljárást. A konkurens cég szerint a Coca-Cola reklámja hamis, és tévútra viszi a fogyasztót.

Extra energia tíz kalóriában

A Pepsi Gatorade divíziója indított eljárást, mivel a Coca-Cola Powerade Option energiaitalának televíziós reklámja véleménye szerint megtéveszti a gyanútlan sportkedvelő fogyasztót. A négy szpotból álló sorozat egyik reklámjában két klasszikus amis kordé verseng egymással. Míg az egyik szekéren 10 bála széna van, a másik kocsi 50 bálával van megrakva. A versenyből a 10 bálás járgány kerül ki győztesen utalva a Powerade Option 10 kalóriájára, szemben a Gatorade 50 kalóriás italával.

A Pepsi szerint a reklám azt a hamis látszatot kelti a nézőben, hogy az alacsonyabb kalóriatartalmú itallal gyorsabbak leszünk, holott a Coca-Cola ezen állítása nem megalapozott. Az viszont igaz, hogy a Gatorade hozzáadott kalóriájával valóban extra energiához jut a fogyasztó, míg a Powerade Option esetében ezt a hatást nem lehet elérni.

A Pepsi az elmúlt húsz évben mintegy 100 kutatást végzett annak bizonyítására, hogy mekkora szénsavtartalom és milyen összetétel szükséges a Gatorade energiaital kifejlesztéséhez. "Ez nem egy egyszerű üdítő, hanem egy funkcionális ital" - fogalmazott a társaság szóvivője. A Coca-Cola sem késlekedett a válasszal: "a reklám igaz, s kitartunk az igazunk mellett!"

A témával kapcsolatban élénk vita alakult ki az internetes oldalakon is. Több blogban fejezték ki nemtetszésüket a szakmabeliek a Coca-Cola összehasonlító reklámja miatt. Az ügy kimenetele még kétséges, annyi azonban bizonyos, hogy nem kis felfordulást okozott az energiaital-piacon, ahol eddig a Pepsi jeleskedett. Ugyan még nem tudni, hogy a feljelentéssel foglalkozó chicagói bíróság betiltatja-e a reklám sugárzását, az már eddig is jelentős anyagi kárt okozott a riválisnak.

Mint ismert, a kólaháborúból vesztesként kikerült Pepsi az utóbbi éveket nem sebei nyalogatásával töltötte, hanem jelentős birodalmat épített fel.

Elfordulva a kólapiactól

új lehetőségek után nézett

. "Elsőként ismerték fel, hogy a fogyasztói piac a szénsavmentes italok felé mozdult", fogalmazott a Beverage Marketing egyik vezetője, s míg a Coca forgalmának négyötödét még mindig a szénsavas üdítők adják, addig a Pepsinél 80 százalék körül hoznak az egyéb ital- és élelmiszermárkák. A Gatorade márka egymaga mintegy 80 százalékos piaci részt tudhat magáénak, bár valószínűleg a most kirobbant botrány némileg megtépázza az idei eredményeket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!