A hirdetési piac 90 százalékát lefedő szervezetnél arculati, működési és kommunikációs megújulás történt, a piaci verseny érdekében pedig tisztább szabályzat alapján működnek a továbbiakban, fogalmazott Livio Burlacu, a szervezet főtitkára.
A szervezet megújult honlapjáról már regisztráció nélkül is le lehet kérni az adatokat, és kereshető auditadat-archívumot hoztak létre. A Matesz-tagoknak exkluzív szolgáltatásokat nyújtanak, valamint új szolgáltatás a print-audit mellett a beltéri reklámok (indoor) auditálása is.
A főtitkár elmondta: az újsághirdetési piac 45-50 milliárd forint között van, a magyarországi lapok összesen pedig mintegy 120 milliárd forintos forgalmat bonyolítanak évente. A szövetség adatai szerint 2004-ben csaknem 670 millió lapot értékesítettek, az értékesítés mennyisége 2000-ig dinamikusan növekedett, 2003-ig 640 millió darab körül stagnált, 2004-ben kis mértékben ismét növekedett. Az egységes ellenőrzési rendszert és mutatószámokat alkalmazó Matesz 1993-ban alakult, az auditált lapok száma 1994 és 2005 között hétszeresére nőtt.
MTI / Menedzsment Fórum