3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Sony Music olyan zenei kiadványt dob piacra, amellyel a meleg, a leszbikus, a biszexuális és a transzszexuális művészeket támogatja, illetve ezt a réteget célozza meg hallgatóként és vásárlóként is.

A Sony szerint műfaji megkötés nélkül olyan előadókat szeretnének egy csokorba tenni, akik köztudottan értékes zenét csinálnak és általuk nagy számú közönséget lehet elérni. Gloria Gaynor vagy Barbara Streisand nagyon népszerű dalai is a válogatásalbumon lesznek. A siker függvényében a kiadványt lehet, hogy újabbak követik.

A vállalkozás marketing szempontból egyáltalán nem esélytelen, mivel az Egyesült Államokban körülbelül 30 millió meleg férfi és nő él, ami mintegy 300 milliárd dollár vásárlóerőt jelenthet a Sonynak. A közelmúltban számos sorozat (többek között a nálunk is sikerrel vetített Will és Grace) is bizonyította már, hogy ma a felvállaltan meleg művészek is képesek nagy tömegeket elérni.

A trend szerint a médiában és a szórakoztatóiparban a kisebbségek (az afro-amerikaiak, vagy az ázsiai származásúak) után most már egyre inkább a meleg és leszbikus közönség felé irányul a figyelem. Ennek ékes példája, hogy tavaly júniusban (Logo néven) az MTV elindította az első melegeknek szánt zenei tévécsatornáját, amely 20 millió amerikai háztartásban fogható. Hamarosan elindul a Twist rádió is, amely szintén a "más" szexuális orientáltságúakat célozza.

A Menedzsment Fórum korábban beszámolt róla, hogy a Logo tévé a 25 és 49 év közötti homo- és biszexuális nézőket célozza meg, akiknek - a beharangozó reklámkampány szerint - "most először áll rendelkezésükre egy tévécsatorna, amely önön valóságukban mutatja meg őket". Az új adó egyelőre húsz nagyvárosban, köztük New Yorkban, Los Angelesben és San Franciscóban, illetve ezek agglomerációjában lesz fogható, mégpedig tízmillió, a digitális kábelhálózatba becsatolt háztartásban.

Az Egyesült Államokban már működik két melegcsatorna: a Here!TV és a Q Television nevű adók - eltérően a Logótól - nem sugároznak reklámokat és külön fizetni kell értük. Eddig a mintegy négyszáz amerikai televíziós csatorna meglehetősen mostohán bánt a fogyasztók ezen rétegével, így valójában a reklámpiac szempontjából nézve ígéretesnek tűnik a terep.

Hogy Magyarországon hány meleg él, arról csak becsült adatok vannak, senki nem tudhatja pontosan, hogy a homoszexuálisok és leszbikusok szervezetein kívül még hány tagja lehet ennek a körnek. Az mindenesetre tény, hogy a melegek közössége itthon is jelentős számú, amelynek gazdasági potenciáljai azonban egyelőre még kihasználatlanok.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!