A digitális zene tavalyi forgalma 1,1 milliárd dollár volt. Ez a zeneüzlet teljes forgalmának még csak a 6 százaléka, de ennek a 40 százalékát már mobiltelefonos felhasználás termelte, közölte becslését a nemzetközi lemezipari szövetség (IFPI) a csütörtökig tartó nemzetközi lemez- és zenekiadói szakvásáron (MIDEM), Cannes-ban.
[ajanlo=1480][igazitas=left/]A digitális zeneforgalom túlnyomó része egyelőre még a csengőhangokból származik, de az iparág nagy reményeket fűz az akár háromezer teljes zeneszám, illetve videó tárolására alkalmas telefonkészülékekhez. - A mobiltelefon is szórakoztatóipari piaccá válik - idézte a Warner Music Group digitális stratégiai felelősét, Michael Nasht az AFP hírügynökség.
A jövő már jól látható Ázsiában, ahol az új technológiák jobban elterjedtek, mint Európában. Japánban a tavalyi első kilenc hónapban eladott mobiltelefonok 70 százaléka harmadik generációs volt. Ott mobiltelefonok termelték a digitális zeneterjesztés bevételének a 96 százalékát, és csak 4 százalékát az iPod és más elektronikus hanghordozók. Hasonló a helyzet Dél-Koreában is, ahol a harmadik generációs mobilkészülékek piaci aránya a legnagyobb a világon. Az ilyen jellegű zeneterjesztést elősegíti az a kifejezetten ázsiai jelenség is, hogy a foglalt jelzés helyettesítése letöltött zenével történik.
Az európaiak is előrukkoltak egy újdonsággal a tavalyi év őszén: a France Télécom kizárólagos jogot szerzett Madonna utolsó lemezének a mobiltelefonos terjesztésére, a Warner Music-kal kötött szerződés értelmében. Ez az újfajta együttműködés meglehetősen felháborította a hagyományos terjesztőket, de nem lehet az átalakulás útjába állni.
MTI / Menedzsment Fórum
Mentőövet dob a mobiltelefon a visszaszoruló zeneiparnak
A harmadik generációs mobiltelefonokban reménykedik a nemzetközi lemez- és zenekiadó-ipar: az új készülékekre már egész zeneszámok is letölthetők, így rövidesen messze meghaladhatja az üzlet a csengőhangokét.