A Metro nemzetközi lapcsoport bejelentette, hogy vegyesvállalatot hozott létre Mexikóban, így tavasszal a világ második legnagyobb városában is piacra kerül az ingyenes napilap legújabb kiadása. Az erre a célra létrehozott társaság, a Publiciaciones Metropolitanas rendelkezik a lap kiadására vonatkozó licenszjogokkal. A cég részvényeinek 35 százalékával a Metro, 35 százalákával az MXSHARES és 30 százalékával az Immobilaria Torraco rendelkezik. A Metro a társaságban lévő részesedése mellett licenszdíjra is jogosult. A Metrónak lehetősége van továbbá arra is, hogy a későbbiekben tovább növelje részesedését a vállalatban.
A kiadvány 2006 tavaszán jelenik meg először Mexikóvárosban. A ZenithOptimedia felmérése szerint a mexikói hirdetési piac értéke mintegy 3,7 milliárd dolláros volt 2005-ben, ebből 917 millió dollár volt a nyomtatott sajtó részesedése.
Az MXSHARES a GBM (Grupo Bursatil Mexicano) befektetői csoportjának tulajdonában áll, amely az egyik legnagyobb értékpapír-kereskedelemmel foglalkozó cég Mexikóban. Az Immobilaria Torraco egy magánvállalat, amely Antonio Torrado vezetése alatt áll. A Torrado család a nyilvánosan bejegyzett Alsea vállalaton keresztül számtalan vezető világmárka licenszét birtokolja Mexikóban (például Burger King, Starbucks, Domino Pizza) - áll a Metro sajtóközleményében.