2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A honlapépítő webdesign cégek tanácsadói által gyakran hangoztatott divatos buzzword jelentéstartalmának pontos definiálásához a felhasználói élmény (user experience) fogalmához kell visszanyúlnunk.

  • megjegyezhetőség: Ha korábban már használta az adott eszközt a felhasználó és később újra próbálkozik, képes-e emlékezni annak használatára úgy, hogy az újbóli találkozáskor még nagyobb hatékonysággal használja, azaz milyen a tanulási és felejtési folyamat relációja? Egy honlap esetében: a visszatérő látogatók legközelebb tudnak-e még gyorsabban keresni a tartalomban, még gyorsabban regisztrálni egy hírlevélben, vagy újra "meg kell tanulniuk" a folyamatot?


  • hiba gyakoriság és súlyosság: Milyen gyakran követ el a felhasználó hibát az eszköz használata során, a hibák milyen súlyúak, az elkövetett hibákat lehet-e orvosolni? Egy honlap esetében: hírlevél feliratkozáskor történik-e ellenőrzés a mailcím formátumára, vagy előfordulhat, hogy a felhasználó a "@" helyére "v" betűt írva (mert nem egyszerre nyomta meg az ALT + v billentyűket) küldi el regisztrációját, webmail rendszernél mindig sikerül-e megfelelően csatolni a kiválasztott fájlt a levélhez vagy sem?


  • szubjektív megelégedettség: Mennyire szereti használni a elhasználó az eszközt? Egy honlap esetében: szeret-e a honalpon böngészni a felhasználó, szívesen tér-e vissza máskor is a site-ra?


Az öt tényező mindegyikét érdemes megfontolnia bármelyik fejlesztőnek egy honlapkészítés projekt során, az egyes tényezők súlya azonban nem azonos. Webes környezetben gyakran a tanulás nehézségi foka a legfontosabb tényező, mivel a felhasználók nem szeretnek órákig időzni egy-egy site-on, könnyedén odébbállnak. Másik kritikus pont a szubjektív megelégedettség, amit a designerek érzelemkeltő alkotásai biztosíthatnak leginkább. A hiba gyakoriság és súlyosság leginkább nagy összegű tranzakciókat lebonyolító e-business site-ok, extranet felületek, a használat hatékonyságának foka pedig intranetes oldalak készítése során megszívlelendő faktor.


További információk: Tábor István-Trinety

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!