4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szőke kapitány már dzsinn formájában ecseteli a magyar baromfi termékek előnyeit, a UPC pedig három új szereplővel játszik Szőke kapitányosat. Bizonyos források szerint konfliktus támadt a humorista és a cég között, és ennek eredményét látjuk a képernyőn. A készítő Laboratory Ideas reklámügynökség kreatív igazgatója azonban cáfolja ezt az információt. "A kampányt, ahogy kell, a csúcson hagytuk abba." Mfor.hu háttér.

Még kapitányként (mfor.hu)

A közelmúltban új kampánnyal rukkolt elő a UPC. Kérdés azonban, mennyire tudja felvenni a versenyt az álmodozó rendező vagy a túlfűtött büféslány a mindenre elszánt Szőke kapitánnyal. (Utóbbi reklám nyerte egyébként az mfor.hu Reklámmustra versenyét TV szpot kategóriában, mind a zsűri, mind a közönség szavazatai alapján - a szerk.)

Szőke András a közönség szeme láttára vált amatőr internetezőből amatőr feltalálóvá. Első körben csak a Szőke-Badár páros karakterére volt építve a sztori, majd a sikeren felbuzdulva mertek egyre több őrületet bevállalni a készítők és a megrendelő.

A UPC-show most indult, kérdés, abból mi lesz. Egyes vélemények szerint kétszer nem lehet elsütni hasonló poént, és ebben a történetben már nincs annyi. A készítők azonban abban bíznak, hogy a közönség vevő a szokásostól eltérő, humoros, karakteres kisfilmekre, így ennyit még elbír a piac.

Ennyi volt 

Horváth Lajos, a Laboratory Ideas kreatív igazgatója az mfor.hu-nak elmondta: nem lehetett már tovább húzni a Szőke kapitány történetet. Nagyon sikeres volt, de a csúcson kellett abbahagyni, és másképp kell folytatni.

Az új kampánynak semmi köze a régihez, a plakátokon azért látni mégis kapitányos jelmezt, mert egy villanásra mégiscsak felidézik majd a jól bevált karaktert. Az új kampány annyiban hajaz még a régire, hogy elrugaszkodik a kliséktől, mer játszani bevállalós karakterekkel, sorozat formájában igyekszik felcsigázni az érdeklődést, de a történetet tekintve semmi köze az előzőhöz.

Internet és baromfi

Szőke András baromfi-népszerűsítésben vállalt szerepe a szakembert is meglepte, de nem gondolja, hogy ez utólag lerombolná Szőke kapitány-imázst. Legfeljebb a színészre vethet rossz fényt, hogy ilyen különböző típusú produkciókban vállal szerepet egymás után.

Összeveszésről azonban szó sem volt: a szerződés nem zárta ki az új szerepet - tekintve, hogy a Magyar Baromfi Terméktanács nem számít konkurenciának. "A kapitányos történet futamideje körülbelül másfél év volt. Ezen kívül a UPC amúgy is váltott, digitalizált, új szlogennel, logóval jött elő, így mindenképp indokolt volt a koncepcióváltás is" - mondta Horváth Lajos.

Még jó, hogy nem a kutatókra hallgattak

Meglepő, hogy az általában nem a rugalmasságukról híres multik ennyire mernek kockáztatni, hiszen - a slágerekhez hasonlóan - az ilyen típusú reklámok sorsa előre kiszámíthatatlan. Horváth Lajos inkább megérzéseire, mint a piackutatókra hallgat.

Az ügynökség másik sikeres kampánya a Budapest Bank Lelkes Emeséje, melyet az előzetes kutatások alapján be sem kellett volna mutatni, hiszen azok alapján borítékolható lett volna a bukás. "A kutatók még csak nem is módosítást javasoltak, hanem egyértelműen más irányt, mondván, erre senki nem lesz vevő. Ehhez képest ezt a figurát is kedvelik, és megmozgatja a nézőket, ami világosan látszik a honlaphasználatból. A kutatások nagy hibája, hogy kihagyják az időfaktort, ami nagyon sokat nyom a latba. Még a kedvenc együttesünk legjobb száma sem biztos, hogy elsőre tetszeni fog” – mondja a szakember.

Az ügyfél kockázatvállalása szintén elengedhetetlen a sikerhez. Mind Emese, mind Szőke úr esetében komoly kockázatot vállalt a megrendelő, adott esetben figyelmen kívül hagyva a kutatók jóslatát.

Azonban ez a piac is véges, el kell találni azt a pontot, amikor érdemes abbahagyni. Az erőltetett jópofáskodás ugyanis hamar átcsaphat kontraproduktív, öncélú bohóckodásba. Az UPC-nek eddig szerencséje volt: mind a megrendelések száma, mind a közönség visszajelzése pozitív volt.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!