Az új töltősor üzembe állítását a fogyasztói szokások átalakulása, és ezzel kapcsolatban a szénsavmentes üdítők iránti egyre nagyobb igény indokolja - mondta el Békefi Gábor, a cég ügyvezetője.
Magyarországon az elmúlt 8-10 évben stagnált a szénsavas üdítőitalok piaca, sőt volt olyan év, amikor csökkent. Dinamikusan bővül ugyanakkor a nem szénsavas termékek forgalma: az ásványvízpiacon például 15 százalék feletti, a jegesteáknál pedig 20 százalékos volt a tavalyi növekedés 2004-hez képest.
A Coca-Cola tapasztalatai is igazolják ezt a tendenciát, hiszen 2005-ben az előző évhez képest 24,5 százalékkal nőtt a cég cukor- és szénsavmentes termékeinek magyarországi forgalma. A társaság teljes hazai értékesítésének több mint egyharmadát az ilyen típusú üdítők adták - számol be a Világgazdaság.