3p

Budapesten létesít új üzemet a Knorr-Bremse, mert innen kívánja teljesíteni egyre növekvő számú megrendeléseit - jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Oláh Antal, a vállalat magyarországi ügyvezető igazgatója. A vasúti fékműrendszer-gyárban nemcsak ipari termelés, hanem kutatási-fejlesztési munka is zajlik majd. Rétfalvi György, a befektetés-ösztönzéssel foglalkozó ITD Hungary vezérigazgatója hozzátette, hogy ez a beruházás is bizonyítja: nem minden az olcsó munkaerő. Mfor.hu tudósítás.

Jön a pénz (Mfor-montázs)

Egy "nagy távol-keleti ország" helyett választották a Knorr-Bremse vezetői Magyarországot, mert a magasabb munkaerő-költségek ellenére nálunk jobbak az infrastrukturális feltételek, és a kutatás-fejlesztési tevékenységhez is több szakember áll rendelkezésre - közölte Garamhegyi Ábel gazdaságfejlesztési kormánybiztos. Mivel a Knorr-Bremsének Kínában van jelentős gyártókapacitása, ezért nem nehéz kitalálni, hogy Magyarország előle "halászta el" a beruházást.

A cégnek már van hazánkban telephelye, az új gyáregység - ahová átköltözik az üzem - Budapesten ettől mintegy hatszáz méterre épül fel.

2009-ben indul

A vasúti fékműrendszereket gyártó új üzem negyvenmillió euróból, azaz körülbelül tízmilliárd forintból valósul meg. A beruházás során egy több mint húszezer négyzetméteres, hasznos alapterületű gyárat épít fel a vállalat, így százharminc új munkahelyet teremt majd. Az új munkavállalók közül legalább harminc diplomával kell, hogy rendelkezzen - derült ki a sajtótájékoztatón. A magyarországi leányvállalatnál dolgozók létszáma ezzel 730 főre bővül majd.

Az üzem a tervek szerint 2009 végére indul be. A beszállítóknál összesen száz megmunkálóközpont működik majd, és valószínűleg négy-öt, japán technológiával gyártott szerelősor lesz a gyárban. Ennek eredményeképpen évi 120-140 millió euró értékű termelést várnak az üzemtől.

Oláh Antal azt is elmondta, hogy a kormányzattól egymillió eurós támogatást kapnak, Garamhegyi Ábel viszont hozzátette, hogy a végső összeget csak az Európai Unió támogatást jóváhagyó döntése után tudja nyilvánosságra hozni a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium. Rétfalvi György, az ITD Hungary vezérigazgatója ismertette: közreműködésükkel az első öt hónapban 15 befektetői döntés született magyarországi beruházásokról, amelyek értéke meghaladja az 500 millió eurót, és megvalósulásukkal 3400 új munkahely jön létre.

Gyakornoki programok

A vállalat döntésében az is szerepet játszhatott, hogy Magyarországon - a mérnökhiány ellenére - még mindig jobbak a feltételek a termékfejlesztési és kutatási tevékenységek elvégzésére Kínához képest.

Oláh Antal, a cég magyarországi ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, hogy bár kevés jó mérnök kerül ki a hazai egyetemekről, a vállalat gyakorlati programokkal igyekszik a céghez csábítani a szakembereket. A kutatás-fejlesztési tevékenység náluk elsősorban nem új szabadalmakban, hanem a meglévő szerkezetek tökéletesítésében mutatkozik meg.

A Knorr-Bremse a világ vezető fékrendszer-gyártója a vasúti járművek és a haszongépjárművek területén. A vállalat 2007-ben 3,25 milliárd euró forgalmat bonyolított le, a cégnek 14 ezer alkalmazottja van világszerte.

Magyarországon 1926 óta, két telephelyen van jelen: Budapesten vasúti fékrendszereket, Kecskeméten haszonjármű-rendszereket gyárt. A Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. a Knorr-Bremse cégcsoporton belül a fékezőerőt előállító rendszerek legnagyobb gyártójává vált.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!