2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A "milliárdos" nagyvállalatok közel fele vásárol karácsonykor nagyobb tételben reklámajándékot. Több mint 30 százalék félmillió forint fölött költ és az idén is nagy az igény az egyedi ajándékok iránt, derült ki a PROMO DIREKT Piackutató immár ötödször készített felméréséből.

Kevés az elképzelés

Az idén több mint 3700 céget keresett meg PROMO DIREKT és próbálta megtudni, rendel-e a vállalat reklámajándékot az ünnepek közeledtével. A megkérdezettek közül különválasztották azt a mintegy 2400 "érdemi" válaszadót, amelyek tavaly vagy tavalyelőtt rendeltek karácsonykor vagy más alkalommal, illetve amelyek az idén érdeklődőek, s szívesen fogadnak ajánlatot reklámajándékos cég részéről.

A megkérdezettek nagyobb hányada még nem tudja, mivel lepje meg ügyfeleit az idei évben, mindössze 26 százalék válaszolt úgy, hogy van már elképzelése. A tavalyi év slágerei az iroda- és írószerek voltak (27 százalék), s ide sorolhatók a naptárak és CD-k is. A korábbi évekhez képest nőtt az italok, borok aránya (26 százalék), viszont jóval kisebb a divatcikkeké vagy a sporteszközöké.

A korábbi évek trendjeit követve most is a praktikusság-ár-minőség hármasa a döntő abban, mit is kapjanak az ajándékozottak. Annak ellenére, hogy az ár döntő, az olcsóbb csecsebecsétől a több tízezer forintos luxuscikkekig terjedhet, ki, mit vesz partnereinek. A rendelési összeget tekintve szinte ugyanaz az arány, mint tavaly vagy tavalyelőtt: a válaszoló cégek közül tavaly 100 ezer forint alatt 22, 100-500 ezer között pedig 48 százalékuk költött. Másfél tucat cég 3 és 10 millió között költött, 4 vállalat pedig még ennél is többet fordított karácsonyi ajándékokra.

Fő a praktikum

Dr. Szentirmay László, a PROMO DIREKT ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 1800 cég szívesen fogadna konkrét ajánlatot az országos felmérés szerint. Közülük 92 százalék emailben várja az ajánlatokat. Az elutasítók közül a legtöbben azt mondták, hogy már "állandó kapcsolatuk van", "van már elég katalógusuk", vagy éppen "saját termékeiket ajándékozzák", de akad olyan vállalat is, amely a külföldi anyacégtől kénytelen beszerezni a reklámajándékot.

A kutatók idén is jobban koncentráltak a fővárosi és az agglomerációs térség cégeire: hiszen az "érdemi"-ek 49 százaléka budapesti, további 10 százaléka pedig a közeli településeken található.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!