2p

Az on-line hirdetések egyelőre feloldhatatlan ellentmondása, hogy bár köztudott a hirdetési csíkok (banner) alacsony hatékonysága (0,25 százalék CTR alatt), mégis ezeké a hirdetéseké a domináns szerep.

Janowski értékelése szerint a hagyományos banner a közepesnél valamivel kevesebb értéket nyújt, ugyanakkor az átlagosnál kevésbé zavaró. Az újfajta on-line hirdetések semmivel sem hordoznak több értéket a bannernél, ugyanakkor nagyobb méretük, tolakodó megjelenésük, illetve lassú letöltésük miatt nagyobb zavarási tényezővel rendelkeznek.

Mivel az új hirdetési formák úgy növelik a zavarási faktort, hogy közben nem nő a hirdetések által hordozott érték, a Gartner szakértője nem hisz benne, hogy ezek a megoldások a szélessávú internet-hozzáférés általános elterjedése előtt sikeresek lehetnek.



Növekvő internetes piac Európában is

A többi régióval párhuzamosan Európán is tovább nő az internetes hirdetési piac. A Yankee Group elorejelzése szerint az idén 1,5 milliárd dolláros európai on-line reklámköltés 2006-ra csaknem megháromszorozódik, eléri a 4,2 milliárd dollárt.

Az "Europa Looks Beyond the Banner Ad" (Európa a banneren túlra tekint) című tanulmány szerzői ugyanakkor azt javasolják a hirdetőknek, kreatív ügynökségeknek, tartalomfejlesztőknek, hogy az egyre kevésbé hatékony bannertől mozduljanak a többcsatornás interaktív hirdetések felé.

Nyugat-Európában a bannerek az on-line hirdetések 53 százalékát adják. A Yankee szakemberei több más előrejelzéssel megegyezően úgy látják, hogy a hirdetési csík, mint domináns on-line hirdetési formátum trónfosztása lassú folyamat lesz, részesedése még 5 év múlva is 40 százalék lesz. A bannerek visszaszorulásával egyre nő a bevillanó hirdetések (interstitials) és a direkt e-mail marketing szerepe. Bár ez utóbbihoz egyesek nagy reményeket főznek, a Yankee Group szakemberei szerint az embereket hamarosan már zavarni, idegesíteni fogják az ilyen marketing-üzenetek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!