2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar háztartások 35,7 százalékának van autója, ezek kora átlagosan 11,7 év - derül ki a TNS Modus "Autobarométer" című felméréséből.

A magyar háztartások 35,7 százalékának van autója, ezek kora átlagosan 11,7 év - derül ki a TNS Modus "Autobarométer" című felméréséből. A 7.500 háztartás megkérdezésével 2001. októberében elkészített összegzés szerint a magyarországi gépkocsipark 68 százaléka használtan került a jelenlegi tulajdonosok birtokába, 32 százaléka pedig újonnan.

A használatban lévő autók 42 százaléka a volt szocialista típusok valamelyike, a "nyugati" autók aránya 58 százalék. Amíg az előbbiek átlagéletkora 15,5 év, addig az utóbbiaké 8,9 év.

A gépkocsi-állomány márka szerinti rangsorát a Lada vezeti. A listán az Opel, a Trabant, a Skoda, a Wartburg, a Suzuki, a Volkswagen, a Ford, a Fiat, a Peugeot, a Polski Fiat, a Renault és a Zastava következik, a sort pedig a Citroen, a Mitsubishi, a Daewoo, a Nissan, a Mazda, a Seat, az Audi, valamint a Honda zárja.

Az autóval rendelkezőket vizsgálva a TNS Modus felmérése megállapítja, hogy a gépkocsi-használat a vásárlóerőn kívül leginkább az iskolai végzettséggel függ össze. Amíg a diplomások háztartásainak 70 százaléka autózik, addig a nyolc osztályt végzettek között csupán 14 százalékos az autót használók aránya.

Átlag fölöttiek a Nyugat- és Közép Dunántúlon élő, valamint a nagyvárosi és kisvárosi háztartások autóhasználati mutatói, ellenben az észak-alföldi háztartásoknak, a fővárosiaknak és a falusiaknak az átlagosnál kevesebbszer van módjuk autóba szállni.

A felmérés kitér az autópiac várható alakulására is. A TNS Modus szerint a magyar háztartások 12,7 százaléka fontolgatja, hogy az elkövetkező két éven belül gépkocsit vásárol. Közülük mintegy 60 százalék venne használt, 40 százalék pedig új autót.

Az újautó-vásárlásoknál a rangsort a Suzuki és az Opel vezeti, de sokan tervezik, hogy Peugeot, Ford vagy éppen Skoda márkájú járművet szereznek be. A használt autókat tekintve az Opel, a Suzuki és a Volkswagen a legkeresettebb márka.

Az autóvásárlásoknál a legjelentősebb keresletet a felső rétegek és a fiatalabb korosztályok képezik, őket a diplomás háztartásfővel rendelkező családok követik, és átlag feletti a vásárlókedv a Nyugat-Dunántúlon élőknél is - áll a felmérésben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!