2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mobil telefonok szinte megjelenésük óta erősen foglalkoztatják a marketingeseket, a mobil marketing az elmúlt években azonban még inkább beszédtéma volt, mint gyakorlati lehetőség. Talán 2001. a fordulat éve lesz.

A mobil csatorna révén minden eddiginél közelebbi kapcsolatba kerülhet a marketinges és a felhasználó. Megvalósulhat a személyre szabásnak az a szintje, amiről eddig csak álmodni lehetett. Kérdés azonban, hogy képesek-e ezzel élni a marketingesek, kereskedők?

Ígéretes tulajdonságai ellenére ma még meglehetősen nagy a bizonytalanság a mobil internet üzleti jelentősége körül. Mindezt jól mutatja, hogy a következő évek növekedésére vonatkozó előrejelzések nagy szóródása. Míg a szerényebb jóslatok 2005-re 700 millió dolláros piacot ígérnek, a merészebbek 16 milliárdban gondolkodnak. Egy friss prognózis szerint 2006-ban 37 milliárd mobil hirdetést küldenek majd el.

A józanabb megfigyelők, mint a Frost & Sullivan mindenesetre óvnak a hirdetési bevételekre alapozott üzleti modellektől. (Az internetes hirdetési piac nehézségei kellő tanulságul szolgálhatnak.) Szerintük az alapvető bevételeknek az e-kereskedelemből származhatnak, a hirdetésekből származó pénzek legfeljebb csak kiegészíthetik a tartalomszolgáltatók, vagy a mobil szolgáltatók egyéb bevételeit, ezek nagyságrendjét hiba volna túlbecsülni.

Eltérnek a vélemények a mobil hirdetések jellegét illetően is. Míg például az Ovum szakértői szórakoztató, interaktív megoldásokban hisznek, az internet területén szerzett tapasztalatok azt bizonyítják, hogy az egyszerű, e-mailben küldött, szöveges hirdetések a legsikeresebbek.

A szakemberek tartanak mobil hirdetések elutasításától. Elképzelhető, hogy a mobil cégek fizetős szolgáltatásként vállalják a hirdetések kiszűrését. (Közben pedig eladják előfizetőik adatait a hirdetőknek.) Míg a egyesek úgy vélik, hogy a tatalomhoz kötött hirdetések elfogadtatása egyszerűbb, a mások még a mobil tartalomszolgáltatás létjogosultságát is megkérdőjelezik. Kompromisszumos álláspontot képviselnek azok, akik az üzleti felhasználókat célzó szolgáltatásokhoz (naptár, kontakt menedzsment stb.) kívánják kötni a marketing üzeneteket.

A mobil marketing körül tehát rengeteg a bizonytalanság. Ami biztos, hogy ma még a téma körül lényegesen több a felhajtás, mint a valós történés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!