Munkaerőhiány, 345. rész: Elfogynak a futárok is


Ők is külföldre mennek inkább, a logisztikai alvállalkozókkal együtt.

Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor Magyarországon, futárhiány nehezíti az online redelések kiszállítását - közölte GKI Digital ipari jelentésének megállapítását szerdán az MTI-vel. A GKI Digitál 1400 vállalatot, köztük 10 futárcéget kérdezett meg.

A kutatóintézet közleményében rámutat arra, hogy az online vásárlás egyre népszerűbb Magyarországon is, 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18 százalékos növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami a csomagszámok emelkedésében is megmutatkozik. Az elemzés szerint a futárcégek tavaly több mint 17 millió rendelés kézbesítésében működtek közre és ez a szám idén várhatóan 18-20 százalékkal nő.

A futárcégek számára hagyományosan az ünnepi szezon számít a legfontosabb és legnehezebb időszaknak, az éves csomagszám 30-40 százalékát a karácsonyt megelőző 2-3 hónapban kézbesítik.

A GKI Digital kimutatta, hogy a munkaerőhiány már többek közt az online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikában is megmutatkozik, raktári munkást és futárt is nehéz találni, a jelentkezők kevésbé képzettek és gyakorlottak, betanításuk ezért időigényes és költséges, ezt követően pedig nehéz őket megtartani, amit tovább tetéz a minimálbérek tavaszi emelése.   

Egyre több futár dönt úgy, hogy inkább a környező országokba megy dolgozni. A helyzet komolyságát jelzi, hogy már nemcsak a sofőrök, de az őket közvetlenül foglalkoztató, a helyi csomagkezelésért felelős logisztikai alvállalkozók is sok esetben inkább külföldön, jellemzően Ausztriában keresnek jobb lehetőségeket - írja közleményében a GKI Digital.

MTI


Olvasta már?



hirdetés
Lázár csúnyán nekiment Garancsi cégénekLázár csúnyán nekiment Garancsi cégének

A Market Zrt. főnöke, Scheer Sándor alaposan felbosszantotta a minisztert.

.
hirdetés
elrejt
 
.