3p

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,627 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma tavaly novemberben az októberi 1,6 millió után - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentéséből.

A gyorsjelentés a magyarországi műsorterjesztők önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le.

A megközelítőleg 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC, Antenna Hungária Zrt.) 2011 novemberének végén közel 2,814 millió előfizetést tartottak nyilván.

Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 57,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 57,6 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül novemberben 662 ezerről 677 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 909 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 42 ezer előfizetője volt a hónap végén az NMHH adatai szerint.

Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 23,8 százalékról 24 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése novemberben 33,8 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték egy hónappal korábban 42,4 százalék, most 42,2 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,1 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,2 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 1,863 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,182 millióról 1,187 millióra nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,6 százalék, második helyen a Magyar Telekom áll 19,3 százalékkal, ezt követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - szolgáltató együttes részesedése 16,6 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,4 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásoknál a piacvezető DIGI részesedése 41 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,1 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 22,5 százalék - olvasható a jelentésben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!