2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdaság működése gyakran nehezen kiszámítható. Egy éve világosan látszott, hogy a megszűnő, vagy kieső dot-com cégek miatt nehéz helyzetbe kerülnek a hirdetésekből élő weboldalak. Most úgy tűnik, hogy a kezdődő recesszió miatt a hagyományos nagy cégek marketingesei is egyre szívesebben fordulnak az internet felé.

A nagy európai márkák amerikai versenytársaikhoz képest jócskán lemaradtak az on-line marketing alkalmazásában. A Jupiter MMXI felmérése szerint a kiskereskedelemben forgalmazott hagyományos márkák 40 százalékánál idén egyáltalán nem terveztek internetes megjelenést, 42 százalékuk pedig a marketing költségvetésnek kevesebb, mint 5 százalékát költi on-line megjelenésre.

Az európai passzivitás annál is meglepőbb, mert az internetezők tábora, illetve az on-line töltött idő itt még az amerikainál is dinamikusabban növekszik. Nagy Britanniában például a 2000-ben regisztrált átlagos havi 5,5 órához képest 7 óránál is többre nőtt.

Szakértők szerint azonban bizonyos jelek arra utalnak, hogy rövidesen Európa is kimozdul a holtpontról. Néhány vezető márkánál, mint a Nestle, vagy a L'Oreal már felismerték, hogy az internet nem a tévéhez hasonló tömegmarketingre, inkább a célzott marketing eszközeként használható.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!