4p

Idén még nem kerültek ilyen közel a TV2-höz, a múlt héten a F+ már-már befogta a második számú kereskedelmi tévét. Közönségarányt tekintve a kereskedelmi célcsoportban a két csatorna közötti különbség egy százalékponton belülre került.

A tavasz folyamán a TV2 néhány sikeres műsorral előrukkolt, így a vasárnapokat egyértelműen uralták a Nagy Duett révén, de hétköznapokon is voltak olyan műsoraik – a Majka vezette 50 milliós játszma, vagy az Ördög Nóra celebrálta Vigyázat gyerekkel vagyok - amelyek révén hétköznapokon is közelebb tudtak kerülni az RTL Klubhoz. Ezek idei szériája azonban kifutott a tavaszi időszak végén, ezt követően pedig úgy tűnt, a csatorna nem is töri magát azért, hogy több nézőt érjen el. Korábbi tévés összefoglalónkban mi is pedzegettük, hogy úgy tűnik a TV2 feladja a nyarat, és vélhetőleg az őszi időszakra gyúr. Ha abból az aspektusból nézzük a csatorna céljait, hogy – mint azt az utóbbi időszakban oly’ sokszor bizonyították – a kormányzat szócsöveként funkcionálnak, akkor teljesen logikus a lépés. A nyári szabadságok miatt időszakban a politikai viták is jóval visszafogottabbak, így a médiatámogatás jelentősége is alacsonyabb most.

Ennek ellenére ami a múlt héten történt az egyre kínosabb lesz a TV2 számára, hiszen a számai meglehetősen gyengék, főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 közötti nézők átlagosan csupán a 7,2 százalékban nézték a csatornát. Ez önmagában sem túl combos eredmény, sőt minden idők egyik leggyengébb adata a csatorna részéről. Még kínosabbnak tűnik ugyanakkor a számsor, ha mellétesszük a legerősebb kábelcsatorna számait. A F+ ugyanis a mögöttünk hagyott héten a nézők 6,3 százalékát vitte el átlagosan.


A F+ előretörése már csak azért is figyelemre méltó, mert a mögöttünk hagyott héten több olyan este is volt, amikor a kereskedelmi célcsoportban a TV2 nem tudta maga mögé utasítani a kábelcsatornát, hiszen kedden azonos közönségarányt mért számukra a Nielsen, míg csütörtökön és pénteken az adataik szerint a F+ közönségaránya erősebb volt, mint az országos csatornának. A TV2 számára ráadásul a vasárnap amolyan mentőöv volt, hiszen az akkor vetített James Bond film és a Valami Amerika című magyar vígjáték is bőven a csatorna átlaga felett teljesített, amely így felfele húzta a számaikat.

Ha a legnépszerűbb műsorokat nézzük, akkor nagy meglepetést nem tapasztalunk, hiszen az élmezőnyben a Barátok közt, a Jóban rosszban és a Fókusz is ott van, ahogy az RTL Klub legnépszerűbb sorozatai is, így a Dr Csont, a Szulejmán, a Mi kis falunk vagy éppen a Cobra 11. A kereskedelmi célcsoportban így ezúttal sem került be az RTL Klubon sugárzottakon kívül más műsor. A teljes lakosság esetében némileg más a helyzet, hiszen az idősek agyát továbbra is remekül lehet mosni a Tények című műsorral, annak legnépszerűbb adása 600 ezer nézőnél többet ért el, és a harmadik legnézettebb lett. A TV2 csoportszinten vigasztalódhatott valamelyest, hiszen mind a Mozi+, mind a Super TV2 4-4 műsorral felkerült a top 50-es heti ranglistára.

A közmédia ismét a Forma-1 (M4 Sport) révén ért el sok nézőt, de a csütörtöki Európa Liga selejtezőt is viszonylag sokan nézték. A sportműsorok mellett pedig szokás szerint a Szomszédokat nézték a 18-49 közöttiek.

A 27. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 15,3 százaléka követte a csatorna műsorait. Ahogy azt fent jeleztük, a TV2 nem vitézkedett, az átlagos közönségaránya 7,2 százalék volt. Az RTL két legerősebb kábelcsatornája közül a F+ (6,3% SHR) teljesített jól, míg a Cool (3,8% SHR) továbbra is csak keresi a korábbi formáját. A szokottnál jobban teljesített a Duna TV (2,5% SHR), míg az elmúlt hetekhez képest némileg gyengébben a Viasat3 (1,9% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!