Nagyon a sarkára léptek a TV2-nek


Idén még nem kerültek ilyen közel a TV2-höz, a múlt héten a F+ már-már befogta a második számú kereskedelmi tévét. Közönségarányt tekintve a kereskedelmi célcsoportban a két csatorna közötti különbség egy százalékponton belülre került.

A tavasz folyamán a TV2 néhány sikeres műsorral előrukkolt, így a vasárnapokat egyértelműen uralták a Nagy Duett révén, de hétköznapokon is voltak olyan műsoraik – a Majka vezette 50 milliós játszma, vagy az Ördög Nóra celebrálta Vigyázat gyerekkel vagyok - amelyek révén hétköznapokon is közelebb tudtak kerülni az RTL Klubhoz. Ezek idei szériája azonban kifutott a tavaszi időszak végén, ezt követően pedig úgy tűnt, a csatorna nem is töri magát azért, hogy több nézőt érjen el. Korábbi tévés összefoglalónkban mi is pedzegettük, hogy úgy tűnik a TV2 feladja a nyarat, és vélhetőleg az őszi időszakra gyúr. Ha abból az aspektusból nézzük a csatorna céljait, hogy – mint azt az utóbbi időszakban oly’ sokszor bizonyították – a kormányzat szócsöveként funkcionálnak, akkor teljesen logikus a lépés. A nyári szabadságok miatt időszakban a politikai viták is jóval visszafogottabbak, így a médiatámogatás jelentősége is alacsonyabb most.

Ennek ellenére ami a múlt héten történt az egyre kínosabb lesz a TV2 számára, hiszen a számai meglehetősen gyengék, főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 közötti nézők átlagosan csupán a 7,2 százalékban nézték a csatornát. Ez önmagában sem túl combos eredmény, sőt minden idők egyik leggyengébb adata a csatorna részéről. Még kínosabbnak tűnik ugyanakkor a számsor, ha mellétesszük a legerősebb kábelcsatorna számait. A F+ ugyanis a mögöttünk hagyott héten a nézők 6,3 százalékát vitte el átlagosan.


A F+ előretörése már csak azért is figyelemre méltó, mert a mögöttünk hagyott héten több olyan este is volt, amikor a kereskedelmi célcsoportban a TV2 nem tudta maga mögé utasítani a kábelcsatornát, hiszen kedden azonos közönségarányt mért számukra a Nielsen, míg csütörtökön és pénteken az adataik szerint a F+ közönségaránya erősebb volt, mint az országos csatornának. A TV2 számára ráadásul a vasárnap amolyan mentőöv volt, hiszen az akkor vetített James Bond film és a Valami Amerika című magyar vígjáték is bőven a csatorna átlaga felett teljesített, amely így felfele húzta a számaikat.

Ha a legnépszerűbb műsorokat nézzük, akkor nagy meglepetést nem tapasztalunk, hiszen az élmezőnyben a Barátok közt, a Jóban rosszban és a Fókusz is ott van, ahogy az RTL Klub legnépszerűbb sorozatai is, így a Dr Csont, a Szulejmán, a Mi kis falunk vagy éppen a Cobra 11. A kereskedelmi célcsoportban így ezúttal sem került be az RTL Klubon sugárzottakon kívül más műsor. A teljes lakosság esetében némileg más a helyzet, hiszen az idősek agyát továbbra is remekül lehet mosni a Tények című műsorral, annak legnépszerűbb adása 600 ezer nézőnél többet ért el, és a harmadik legnézettebb lett. A TV2 csoportszinten vigasztalódhatott valamelyest, hiszen mind a Mozi+, mind a Super TV2 4-4 műsorral felkerült a top 50-es heti ranglistára.

A közmédia ismét a Forma-1 (M4 Sport) révén ért el sok nézőt, de a csütörtöki Európa Liga selejtezőt is viszonylag sokan nézték. A sportműsorok mellett pedig szokás szerint a Szomszédokat nézték a 18-49 közöttiek.

A 27. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 15,3 százaléka követte a csatorna műsorait. Ahogy azt fent jeleztük, a TV2 nem vitézkedett, az átlagos közönségaránya 7,2 százalék volt. Az RTL két legerősebb kábelcsatornája közül a F+ (6,3% SHR) teljesített jól, míg a Cool (3,8% SHR) továbbra is csak keresi a korábbi formáját. A szokottnál jobban teljesített a Duna TV (2,5% SHR), míg az elmúlt hetekhez képest némileg gyengébben a Viasat3 (1,9% SHR).

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Egy szlovén franchise rárepül a magyar informatikusképzésreEgy szlovén franchise rárepül a magyar informatikusképzésre

Igazi buzzword lett az informatikushiány, így nem csoda, hogy egyre több cég száll be a képzésébe.

.
hirdetés
elrejt
 
.