Nagyot dobhat az Erste: 800 milliárdos vagyont kezel új üzletága


Négy pillérre épül az Erste Magyarország hazai stratégiája, fogyasztási hitelezésben, a nemrég létrejött pénz-, tőkepiaci és vagyonkezelési divízióban, az új vezetővel drasztikus növekedést célzó mikrovállalati szegmensben és a digitalizációban látja a pénzintézet jövőt - derült ki a mai sajtóreggelin.

A fogyasztási hitelek és a vagyonkezelés területén is dobogós az Erste, de mint Harmati László, az Erste lakossági vezérigazgató-helyettese elmondta, mindkét szegmensben további növekedést szeretnének. A bank rendelkezik a legnagyobb hitelkártya-portfólióval, de a személyi kölcsönök (16%) és a jelzáloghitelek terén is dobogós helyen állnak.

A Pénz-, Tőkepiacok és Vagyonkezelés Üzletág egyesíti magában mindazokat a tevékenységeket, amelyek az Erste-csoporton belül ezekkel a területekkel foglalkoztak. Az Erste Bankon belül működő új üzletág teljes körűen magában foglalja az Erste Befektetési Zrt. eddigi értékpapírpiaci tevékenységét, az Erste privátbanki és Erste World szolgáltatásait, a treasury, valamint a letétkezelési tevékenységét.
 
A folyamat jogi része 2019-ben zárulhat, de ez az új üzletág működését érdemben nem befolyásolja. 

A bank várakozása szerint a privátbanki és affluens üzletág ereje és a brókercég rugalmassága egymást fogja erősíteni - mondta el Cselovszki Róbert, a bank új divíziójának vezetője, a Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója.
 
A hazai értékpapírpiaci szektor eredményének a felét az Erste állítja elő, és ahogy Cselovszki elmondta, brókercégük éveken keresztül profitált abból, hogy a versenytársak beolvasztották saját cégeiket a bankba, így az Erste a piaci szempontból nehéz időszakokban sem veszített ügyfeleket, sőt, inkább szereztek másoktól.
 
Cselovszki Róbert
Cselovszki Róbert 

A lakossági üzletág 1400-1500 milliárd forintnyi retail vagyont kezel, ebből az új divízióhoz 750-800 milliárd forint tartozik.
 
Az új üzletág egyszerre tudja elérni a magánügyfelek és intézményi befektetők teljes körét, működésével lehetővé válik, hogy minden ügyfél egy kézből jusson hozzá a számára legjobb szolgáltatásokhoz. Egységes irányítás alá kerül a teljes tőkepiaci és vagyonkezelési vertikum, a termékek, szolgáltatások kialakításától kezdve az értékesítésén át az elemzési, tanácsadói tevékenységig – mondta Cselovszki Róbert. 

A beszélgetésen elhangzott, hogy nagyon alacsony a hazai értékpapír-állomány, de a növekvő reálbérek és az alacsony kamatkörnyezet miatt ez bővülni fog. Főleg a digitális értékesítésben és a az alsóbb szegmensekben vár növekedést a bank.
 
 
Az Erste nagyon komoly növekedést tervez a mikrovállalati üzletágában is (a bank a 300 milliós árbevétel alatti cégeket sorolja ide), jelenleg a 7-8. helyet foglalják el a piacon. A mostani 8 százalékos mikrovállalati részesedésüket a retail üzletágban 10 százalék fölé akarják tornázni. Ezt reálissá teheti, hogy a második negyedévben 40 százalékkal nőtt az új kisvállalati ügyfelek száma, az első félévben pedig 38 százalékkal bővült a mikrovállalatok nyújtott hitelek állománya az egy évvel korábbihoz képest. 
 
Erdei Zsuzsa
Erdei Zsuzsa 
 
Ez a szegmens most 50 ezer ügyfélből áll, akiket a bank 115 fiókja szolgál ki - mondta a Budapest Banktól nemrég érkezett üzletágvezető, Erdei Zsuzsa.
 
Számukra nem termékeket, hanem megoldásokat igyekeznek kínálni, olyan egyszerűen, hogy az a legkevesebb fejtörést okozza a családi vállalkozások számára. Így például lehetővé vált a dokumentáció, igazolások nélküli hitelszerződés lehetősége, hiszen a vállalkozás banki múltja a számlaforgalomból látható, a cég működését pedig önállóan is beszerezhető adó- és céginformációk pontosan be tudják mutatni. Ezek az adatok megfelelően tudják segíteni a kockázatkezelést – tette hozzá Erdei Zsuzsa.
 
Az egyszerűség a bank számára átláthatóságot, transzparenciát és használhatóságot jelenti, így például a kisvállalkozásoknak kínált számlacsomagnak nincs fix díja, hanem az adott hónap tranzakciószámától függ a fizetendő összeg. Az árazást illetően a cél az, hogy semmilyen apróbetűs, rejtett díj ne keletkezzen az ügyfeleknek. Ahogy Erdei fogalmazta, dobozos, de testre szabható termékeket kínálnak.
 
A családi vállalkozások 90 százaléka egyéni ügyfél is, sőt, nagyobb részük családi ügyfélnek is tekinthető. 

Ebben a szegmensben a két fő célterület az agrár- és a kereskedelmi vállalkozások.

Erdei Zsuzsa szerint új szemléletre van szükség ahhoz, hogy a hazai kisvállalkozások pénzügyi igényeinek maradéktalanul eleget lehessen tenni. A kisvállalkozók jelentős része mindent maga csinál, a vállalkozás mindenkori eredményéből függ a családjuk egzisztenciája, ebből finanszírozzák az életüket. Erdei Zsuzsa tapasztalatai szerint a válság megmutatta, hogy a családi kisvállalkozások pénzügyileg ugyan sérülékenynek látszanak, de az erős személyes motivációnak köszönhetően még rossz helyzetben is küzdenek azért, hogy egyenesbe kerüljenek, és rendben visszafizessék a hiteleiket. Mi hiszünk az ügyfeleinkben és a termékfejlesztéseinkkel azt szeretnénk elérni, hogy ezt majd érezzék is - tette hozzá Erdei Zsuzsa. 

 
mfor.hu 


Olvasta már?



hirdetés
Jövő márciusra eladhatják a Bálnát TarlósékJövő márciusra eladhatják a Bálnát Tarlósék

Jövő hét szerdán tárgyalja a javaslatot a fővárosi közgyűlés.

.
hirdetés
elrejt
 
.