5p

Négy pillérre épül az Erste Magyarország hazai stratégiája, fogyasztási hitelezésben, a nemrég létrejött pénz-, tőkepiaci és vagyonkezelési divízióban, az új vezetővel drasztikus növekedést célzó mikrovállalati szegmensben és a digitalizációban látja a pénzintézet jövőt - derült ki a mai sajtóreggelin.

A fogyasztási hitelek és a vagyonkezelés területén is dobogós az Erste, de mint Harmati László, az Erste lakossági vezérigazgató-helyettese elmondta, mindkét szegmensben további növekedést szeretnének. A bank rendelkezik a legnagyobb hitelkártya-portfólióval, de a személyi kölcsönök (16%) és a jelzáloghitelek terén is dobogós helyen állnak.

A Pénz-, Tőkepiacok és Vagyonkezelés Üzletág egyesíti magában mindazokat a tevékenységeket, amelyek az Erste-csoporton belül ezekkel a területekkel foglalkoztak. Az Erste Bankon belül működő új üzletág teljes körűen magában foglalja az Erste Befektetési Zrt. eddigi értékpapírpiaci tevékenységét, az Erste privátbanki és Erste World szolgáltatásait, a treasury, valamint a letétkezelési tevékenységét.
 
A folyamat jogi része 2019-ben zárulhat, de ez az új üzletág működését érdemben nem befolyásolja. 

A bank várakozása szerint a privátbanki és affluens üzletág ereje és a brókercég rugalmassága egymást fogja erősíteni - mondta el Cselovszki Róbert, a bank új divíziójának vezetője, a Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója.
 
A hazai értékpapírpiaci szektor eredményének a felét az Erste állítja elő, és ahogy Cselovszki elmondta, brókercégük éveken keresztül profitált abból, hogy a versenytársak beolvasztották saját cégeiket a bankba, így az Erste a piaci szempontból nehéz időszakokban sem veszített ügyfeleket, sőt, inkább szereztek másoktól.
 
Cselovszki Róbert 

A lakossági üzletág 1400-1500 milliárd forintnyi retail vagyont kezel, ebből az új divízióhoz 750-800 milliárd forint tartozik.
 
Az új üzletág egyszerre tudja elérni a magánügyfelek és intézményi befektetők teljes körét, működésével lehetővé válik, hogy minden ügyfél egy kézből jusson hozzá a számára legjobb szolgáltatásokhoz. Egységes irányítás alá kerül a teljes tőkepiaci és vagyonkezelési vertikum, a termékek, szolgáltatások kialakításától kezdve az értékesítésén át az elemzési, tanácsadói tevékenységig – mondta Cselovszki Róbert. 

A beszélgetésen elhangzott, hogy nagyon alacsony a hazai értékpapír-állomány, de a növekvő reálbérek és az alacsony kamatkörnyezet miatt ez bővülni fog. Főleg a digitális értékesítésben és a az alsóbb szegmensekben vár növekedést a bank.
 
 
Az Erste nagyon komoly növekedést tervez a mikrovállalati üzletágában is (a bank a 300 milliós árbevétel alatti cégeket sorolja ide), jelenleg a 7-8. helyet foglalják el a piacon. A mostani 8 százalékos mikrovállalati részesedésüket a retail üzletágban 10 százalék fölé akarják tornázni. Ezt reálissá teheti, hogy a második negyedévben 40 százalékkal nőtt az új kisvállalati ügyfelek száma, az első félévben pedig 38 százalékkal bővült a mikrovállalatok nyújtott hitelek állománya az egy évvel korábbihoz képest. 
 
Erdei Zsuzsa 
 
Ez a szegmens most 50 ezer ügyfélből áll, akiket a bank 115 fiókja szolgál ki - mondta a Budapest Banktól nemrég érkezett üzletágvezető, Erdei Zsuzsa.
 
Számukra nem termékeket, hanem megoldásokat igyekeznek kínálni, olyan egyszerűen, hogy az a legkevesebb fejtörést okozza a családi vállalkozások számára. Így például lehetővé vált a dokumentáció, igazolások nélküli hitelszerződés lehetősége, hiszen a vállalkozás banki múltja a számlaforgalomból látható, a cég működését pedig önállóan is beszerezhető adó- és céginformációk pontosan be tudják mutatni. Ezek az adatok megfelelően tudják segíteni a kockázatkezelést – tette hozzá Erdei Zsuzsa.
 
Az egyszerűség a bank számára átláthatóságot, transzparenciát és használhatóságot jelenti, így például a kisvállalkozásoknak kínált számlacsomagnak nincs fix díja, hanem az adott hónap tranzakciószámától függ a fizetendő összeg. Az árazást illetően a cél az, hogy semmilyen apróbetűs, rejtett díj ne keletkezzen az ügyfeleknek. Ahogy Erdei fogalmazta, dobozos, de testre szabható termékeket kínálnak.
 
A családi vállalkozások 90 százaléka egyéni ügyfél is, sőt, nagyobb részük családi ügyfélnek is tekinthető. 

Ebben a szegmensben a két fő célterület az agrár- és a kereskedelmi vállalkozások.

Erdei Zsuzsa szerint új szemléletre van szükség ahhoz, hogy a hazai kisvállalkozások pénzügyi igényeinek maradéktalanul eleget lehessen tenni. A kisvállalkozók jelentős része mindent maga csinál, a vállalkozás mindenkori eredményéből függ a családjuk egzisztenciája, ebből finanszírozzák az életüket. Erdei Zsuzsa tapasztalatai szerint a válság megmutatta, hogy a családi kisvállalkozások pénzügyileg ugyan sérülékenynek látszanak, de az erős személyes motivációnak köszönhetően még rossz helyzetben is küzdenek azért, hogy egyenesbe kerüljenek, és rendben visszafizessék a hiteleiket. Mi hiszünk az ügyfeleinkben és a termékfejlesztéseinkkel azt szeretnénk elérni, hogy ezt majd érezzék is - tette hozzá Erdei Zsuzsa. 

 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!