2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mintegy három százalékkal emelkedtek és 51,581 milliárd forintot tettek ki tavaly a hazai televíziós reklámköltések - hangzott el a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

Az ismertetett adatok alapján 30 százalékkal emelkedett a kábelcsatornák bevétele, ami 2015-ben az összköltés 45 százalékát tette ki; a fennmaradó 55 százalékot a korábban földfelszíniként említett televíziók (az M1, majd a Duna, valamint az RTL Klub és a TV2) vitte el, ám e három szereplő bevétele 12 százalékkal csökkent tavaly az önbevalláson alapuló kutatás eredményei szerint.

Ez számadatokban annyit jelent, hogy a három nagy csatorna 28,425 milliárdos reklámbevételt könyvelhetett el tavaly, míg a kábeltévék kasszájába 12,156 milliárd forint folyt be.

Bindics Judit, az adatokat összegző EY tanácsadói üzletágának képviselője az eseményen arról beszélt: a kutatásban ugyanaz az 56 televízió vett részt, amely tavaly; az általuk közölt számok pedig a hazai televíziós reklámköltés 99 százalékára kínálnak rátekintést.

Jelezte: az úgynevezett net-net adatok nem tartalmazzák a bartertevékenység értékét, valamint olyan egyéb bevételeket, mint az emelt díjas hívásokból vagy sms-ekből, a rendezvényekből és a saját márkás termékekből származó pénzek, ahogy a szponzorált műsorok gyártási költségeit sem vették számba a kalkulációnál.

Közlése szerint tavaly hatról öt százalékra csökkent a televíziós reklámtortán belül a nem szpotokból származó bevétel; ennek összege 2,821 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 2,843 milliárddal, ami akkor majdnem harminc százalékos bővülést jelzett.

Kovács Krisztián, a MEME elnöke az eseményen jelezte: a tizenegyedik alkalommal elkészített összegzés adatai azt mutatják, hogy Nyugat-Európához képes kicsit lemaradtunk a válságból való kilábalásban; emlékeztetett arra: 2013-ban még hat százalékkal csökkent a piac, ezt követte a tavalyelőtti tíz, majd a tavalyi három százalékos bővülés.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!