Magyarországnak ki kell használnia azt a gazdasági előnyt, hogy a jövőben a növekvő kelet-nyugati és észak-déli áruforgalom központi logisztikai szolgáltatójaként szerepelhet - mondta Horváth Miklós, az újonnan létrehozott Magyar Logisztikai Klaszter (MLK) elnöke az MTI-nek.
[ajanlo=1501][igazitas=right/]A klasztert 11 magyar logisztikai szolgáltató és ügyfeleik hozták létre annak támogatására, hogy Magyarország a logisztikai tevékenység közép-európai központjává váljon. A vasúti, közúti és hajózási társaságok annak érdekében fogtak össze, hogy felgyorsítsák a különféle közlekedési módokat használó szolgáltatási rendszer bevezetését, amit az EU Közlekedési Politikája is támogat.
A tagságnak feltétele a jelentős árbevétel, így a klaszternek tagja többek között a GYSEV, a Masped Rt., a MÁV Cargo és a Mol Rt. Az elnök ismertetése szerint a cél, hogy a szakmai tömörülés a logisztikai iparág összes szolgáltatását lefedje. A klaszterben jelenlévő vállalatok vezetői felismerték: Magyarország növekvő logisztikai fontossága azt igényli, hogy határainkon túlnyúló szervezet jöjjön létre. Az elnök kijelentette: bár az alapító tagok mind magyar tulajdonban lévő vállalatok, a klaszter nyitott minden belépni szándékozó cég előtt. Az MLK azzal is hozzájárul majd a külföldi beruházások vonzásához, hogy ismerteti azokat a logisztikai befektetési lehetőségeket, amelyeket Magyarország kínál.
Az ígéretes kezdeményezés fontosságát jelzi, hogy több szakember is úgy véli, a balkáni országok uniós csatlakozásával Magyarországnak esélye van arra, hogy az Európai Unió területén regionális logisztikai központtá váljon. Ehhez azonban a vállalatok mellett kormányzati szándék is szükséges, az infrastruktúra további fejlesztése nélkül mindez elképzelhetetlen.
MTI / Menedzsment Fórum