2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

11 magyar logisztikai szolgáltató és ügyfeleik összefogásaként megalakult a Magyar Logisztikai Klaszter. A tagok között a magyar gazdaság szempontjából is meghatározó vállalatok találhatók, így a GYSEV, a Masped Rt., a MÁV Cargo és a Mol Rt.

Magyarországnak ki kell használnia azt a gazdasági előnyt, hogy a jövőben a növekvő kelet-nyugati és észak-déli áruforgalom központi logisztikai szolgáltatójaként szerepelhet - mondta Horváth Miklós, az újonnan létrehozott Magyar Logisztikai Klaszter (MLK) elnöke az MTI-nek.

[ajanlo=1501][igazitas=right/]A klasztert 11 magyar logisztikai szolgáltató és ügyfeleik hozták létre annak támogatására, hogy Magyarország a logisztikai tevékenység közép-európai központjává váljon. A vasúti, közúti és hajózási társaságok annak érdekében fogtak össze, hogy felgyorsítsák a különféle közlekedési módokat használó szolgáltatási rendszer bevezetését, amit az EU Közlekedési Politikája is támogat.

A tagságnak feltétele a jelentős árbevétel, így a klaszternek tagja többek között a GYSEV, a Masped Rt., a MÁV Cargo és a Mol Rt. Az elnök ismertetése szerint a cél, hogy a szakmai tömörülés a logisztikai iparág összes szolgáltatását lefedje. A klaszterben jelenlévő vállalatok vezetői felismerték: Magyarország növekvő logisztikai fontossága azt igényli, hogy határainkon túlnyúló szervezet jöjjön létre. Az elnök kijelentette: bár az alapító tagok mind magyar tulajdonban lévő vállalatok, a klaszter nyitott minden belépni szándékozó cég előtt. Az MLK azzal is hozzájárul majd a külföldi beruházások vonzásához, hogy ismerteti azokat a logisztikai befektetési lehetőségeket, amelyeket Magyarország kínál.

Az ígéretes kezdeményezés fontosságát jelzi, hogy több szakember is úgy véli, a balkáni országok uniós csatlakozásával Magyarországnak esélye van arra, hogy az Európai Unió területén regionális logisztikai központtá váljon. Ehhez azonban a vállalatok mellett kormányzati szándék is szükséges, az infrastruktúra további fejlesztése nélkül mindez elképzelhetetlen.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!