3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlődő piacokba vetett üzleti bizalom éles ellentétben áll a borús gazdasági kilátásokkal – derül ki egy tanulmányból. A vezetők túlnyomó többsége (87 százalékuk) optimista, vagy éppen nagyon optimista a következő két év bevétel-növekedését illetően.

Az Economist Intelligence Unit ‘Ahead of the game: Succeeding in Emerging Markets’ (Élen a versenyben: siker a fejlődő piacokon) című, a BT Global Services által szponzorált tanulmánya a fejlődő piacokon végzett egyik legnagyobb méretű üzleti felmérés eredményét összegzi. A tanulmányban 15 fejlődő gazdaság nagyvállalatainak több mint 1300 vezetője vett részt.

A jelentés azt állítja, hogy az egyre jobban bővülő középosztály és a gazdag vásárlókör arra ösztönzi a cégeket, hogy ambiciózus bevételi és profitcélokat tűzzenek maguk elé. A válaszadók több mint negyede (26 százaléka) mondta azt, hogy számukra csak a legalább 35 százalékos bruttó haszon elfogadható.

A vezetők meg vannak róla győződve, hogy a siker kulcsa az, hogy az egyre növekvő fogyasztói igényeket kiváló minőségű árukkal és szolgáltatásokkal kell kielégíteni. Minden tízből majdnem hat cég (56 százalék) véli ezt a tényezőt az árnál is fontosabbnak. A válaszadók jelentős része (24 százaléka) utalt az erős márkák fontosságára, és néhány vezető kifejezetten azt állítja, hogy a márkahűség nagyobb a fejlődő piacokon, mint a már kialakult piacokkal rendelkező országokban.

Az eredmények együtt azt sugallják, hogy az ilyen új piacokra belépni kívánó nyugati cégeknek a gyors növekedéshez ki kell használniuk meglévő pénzügy és vezetési szakértelmüket, erős márkaneveiket. Ugyanakkor a piacokon már jelen lévő helyi cégek úgy érzik, hogy helyismeretük és kapcsolataik jelentenek kulcsfontosságú előnyt a külföldi cégekkel szemben, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

A piacra újonnan belépni kívánó multinacionális cégek szerencséjére a helyi cégek készen állnak az együttműködésre: több mint felük (55 százalék) mondta, hogy már most mindennapos, szoros együttműködésben állnak külföldi cégekkel, és további 31 százalékuk fontolgatja, hogy követi őket e téren.

Míg a válaszadók 61 százaléka hiszi, hogy a fejlődő piacok „nyugatiasodnak”, azért meg fognak maradni bizonyos különbségek a működésben. A verseny érdekében tíz megkérdezett nemzetközi cégből közel nyolcnak kellett testre szabnia termékeit és szolgáltatásait, és majd ötödük (18 százalék) teljesen újra is tervezte áruit.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!