4p

Jó évet zárnak a hazánkban jelen lévő német drogérialáncok, köztük a drogerie markt és a Rossmann. Bár a pénzügyi válság hatására elképzelhető némi visszaesés a forgalom növekedésében az idei üzleti évet tekintve, míg így is jelentősen növelni tudják kiskereskedelmi eladásaikat a magyarországi piacon. Mfor.hu háttér.

Szeret drogériába járni a magyar

A drogerie markt Magyarországon a 2007/2008-as évben 60,4 milliárd forintos bevétellel zárt, ami 18,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette be Günter Bauer, a dm - drogerie markt igazgatótanácsának elnöke a cég keddi sajtótájékoztatóján. Újságírói kérdésre jelezte: valószínűleg a következő üzleti évben kisebb mértékű bővüléssel kell számolniuk a nemzetközi piaci történések hatása miatt.

Günter Bauer a Nielsen adataira hivatkozva hangsúlyozta, hogy a dm forgalomnövekedése nagyobb volt a lezárult üzleti évben a versenytársakénál: a teljes piacon 13,3, a drogériákon belül 51,7 százalékos a jelenlegi piacrész. Ez az jelenti, hogy az ilyen bolttípusban vásárlók minden második forintjukat a drogerie marktban hagyják – tette hozzá.

Németország és Ausztria után nálunk működik a legtöbb dm-bolt. A magyarországi üzletek száma több mint tíz százalékkal növekedett az elmúlt esztendőben: jelenleg 225 boltot üzemeltetnek hazánkban. Nemzetközi szinten nemrég lépték át a kétezres határt, most 2024 az összes egység száma. A forgalom növekedésével nagyjából azonos mértékben bővült a hazai alkalmazottak száma is, elérve a 2262 főt.

Növelték eladásaikat a drogériák

A hazánkban csaknem 1200 dolgozót foglalkoztató Rossmann szintén jelentősen tudta növelni bevételét a térségben: az idei első félévben Lengyelországban (ahol a dm még nincs jelen), Csehországban és Magyarországon az anyaországinál több mint kétszer gyorsabban tudott növekedni a lánc, forgalmuk 41,4 százalékkal 441,6 millió euróra gyarapodott. Németország harmadik legnagyobb számú kozmetikai vállalata 1272 üzlettel rendelkezik, ebből hazánkban 188 működik.

Úgy tűnik, egyre inkább szeretjük drogériákból beszerezni az illatszereket, és az egyéb, ilyen bolttípusban kapható termékeket. Ezt támasztja alá, hogy az összes hazánkban működő drogéria 2008 első felében 14 százalékkal növelte kiskereskedelmi eladásait az előző félévhez képest, ezzel féléves forgalmuk meghaladta a 36 milliárd forintot. A Nielsen 60 drogériai termékkategóriát vizsgáló felméréséből az is kiderül, hogy kiskereskedelmi piaci részesedésük kélt százalékos javulással elérte a 26 százalékot ez időszakban.

A bolttípus öt éve tartó csökkenő trendje is megfordult 2007-ben, és a nagy drogériai láncok 46 egységgel bővültek 2006 óta. A dm-drogerie markt 23, a Rossmann 12, a Schlecker 11 új boltot létesített, csak a Müller-boltok száma változatlan. Az Európában piacvezető és Németországban is az első helyet birtokló Shlecker 2005-ben kezdte meg működését hazánkban, és egyelőre nálunk 21 üzlettel rendelkezik a honlapjukon található adatok szerint. A vidéki nagyvárosokat megcélzó Müller jelenleg 19 boltot működtet Magyarországon.

Folytatják a terjeszkedést

A nálunk két nagy riválisnak látszó dm és Rossmann közül úgy tűnik, az anyaországban is az előző kerül ki győztesen. A drogerie markt jelentése szerint ugyanis 4,7 milliárd forgalmat értek el 2007/2008-ban 13,38 százalékos növekedéssel. Ezzel szemben a Rossmann korábbi közlését alapul véve az év egészében 3,7 milliárd eurós bevételre számít Németországban. Ugyanakkor ha a bővülés mértékét nézzük, látható, hogy csökken az olló a két hálózat között: míg a dm anyavállalata 10,9 százalékos növekedésről adott hírt az első félévben, versenytársánál ez az arány 20,3 volt.

A dm tervei szerint hazánkban évente húsz új üzlet nyitását tervezi, illetve fontosnak tartja a már meglévő üzletek felújítását, átköltöztetését frekventáltabb helyekre. A közeljövőben a vállalat új irodaközpontot és raktárt is épít Érd határában. A Rossmann is folytatja a terjeszkedést, előrejelzésük szerint minden esztendőben 15-20 új üzlettel gyarapodik a hálózat.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!