2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Frankfurter Allgemeine Zeitung című német konzervatív lap elemzést és kommentárt is közölt szombaton a légi fuvarozási ágazatban mutatkozó válságjelenségekről a Malév leállásának apropóján.

A lap emlékeztetett, hogy néhány napja ment tönkre a Spanair spanyol és a Cirrus Airlines német légitársaság is, a folyamatnak pedig koránt sincs vége, hiszen már látható, hogy a Malév után a következő válsággócpont India lesz, ahol az Air India állami légitársaság és a Kingfisher nevű magán légitársaság is a csőd szélén egyensúlyoz. A Malév leállásából mindenekelőtt a Wizz Air, az állami légitársaság legnagyobb versenytársa profitálhat, és a 66 éve működő cég kiesésével keletkező űr kitöltésével az Austrian Airlines is próbálkozhat - írta a lap.

Ulrich Friese Az igazság órája című kommentárjában megjegyezte: "a Spanairnél és a Malévnál az bosszulta meg magát, hogy alábecsülték a fapadosok" erejét.

A Malév működésének felfüggesztése kapcsán a Le Figaro című francia napilap hétvégi számában arról ír, hogy egyre bővül a nehézségekkel küszködő európai nemzeti légitársaságok listája. A lengyel LOT, a portugál TAP és a skandináv SAS éppen privatizáció alatt áll. "Befellegzett a kis nemzeti légitársaságok azon modelljének, amely évtizedeken át lehetővé tette számukra a túlélést.

Túl kicsik a nemzetközi piacon olyan nagy európai csoportokkal szemben, mint az Air France-KLM, a Lufthansa és az IAG. A belső piacon pedig a fapadosok konkurálnak velük" - mondta a lapnak Bruno Goutard, az Euler Hermes hitelbiztosító szakmai tanácsadója. Erre utal a lap szerint, hogy néhány órával a Malév döntése után a Ryanair bejelentette, hogy négy repülőt telepít Budapestre, ahonnan áprilistól a múlt hónapban jelzett 5 helyett 31 útvonalra kínál jegyeket.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!